Nieuws uit groep 5

donderdag 3 februari 2022

De citotoetsen zitten er weer op. De leerlingen hebben hard gewerkt en goed hun best gedaan. We zien ook een mooie groei bij de leerlingen. De resultaten zullen tijdens de volgende rapportgesprekken met u worden besproken.

Tijdens de handvaardigheidslessen gaan we bezig met werk geïnspireerd door bekende kunstenaars, waar we eerder dit jaar al een schilderij na aanleiding van de waterlellies van Monet hebben gemaakt, stond ditmaal de Sterrennacht van Van Gogh centraal. Met wasco en ecoline zijn prachtige kunstwerken gemaakt.

Gisteren heeft Danté nog getrakteerd op eigen gemaakte appeltaart. Dit na aanleiding van een afspraak met de meester. Danté hij smaakte heerlijk.

Zoals u in de mail van Petra heeft kunnen lezen zijn de leerlingen van groep 5 morgen vrij. Ze krijgen geen huiswerk mee, maar thuis kan altijd extra geoefend worden met de tafels, klokkijken en elke dag minimaal 15 minuten lezen zorgt ook voor groei.