Nieuws uit groep 4/5

woensdag 24 januari 2024

We zijn de afgelopen week en deze week bezig met de toetsen van Leerling in Beeld (Cito). De kinderen zijn er serieus mee bezig en doen goed hun best. We zijn trots op ze!

Op 16 februari krijgen de kinderen hun rapport mee en kunt u zich inschrijven voor de rapportgesprekken. Deze zijn na de voorjaarsvakantie. Dit gesprek is verplicht.

Ondertussen gaan de +’gewone’ lessen ook gewoon door en zijn we in groep 4 druk met het thema Lekker voor taal, hebben we alle 12 de categorieën geleerd met spelling, gaan we met Atlantis met het thema Kriebelbeestjes bezig en zijn we met rekenen druk met de keersommen en de digitale tijd (hele en halve uren en de kwartieren).

In groep 5 zijn we druk met het thema Noodweer voor taal, hebben ze bij spelling de ’s meervoud woorden geleerd en zijn ze druk met de grammatica van de werkwoorden. Gaan we met Atlantis met het thema In het wild bezig en zijn ze met rekenen druk met deelsommen omzetten in een keersom en de digitale tijd (5/10 minuten voor en over half). En natuurlijk gaan de zaakvakken en Engels ook door.

Ook zijn de eerste boekbesprekingen geweest. Groep 5 is begonnen en zij geven mooie voorbeelden aan groep 4. Er worden goede tips en tops aan elkaar gegeven.

Zoals u kunt lezen zijn we het nieuwe jaar (2024) goed begonnen. Mooi om te zien hoe leergierig de kinderen zijn, fijn kunnen samenwerken en enthousiast gymmen bij meester Fabrice.