Nieuws uit groep 4/5

donderdag 23 november 2023

Smoothie

We hebben op school nieuwe blenders. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld smoothies maken. Vorige week ging juf Linda met groep 4 de nieuwe blenders uitproberen. Er was schoolfruit over en de kinderen hebben dit netjes in kleine stukken gesneden. Juf Linda stopte het gesneden fruit in de blender. Alleen toen deed de blender het niet. Helaas geen smoothie die dag. Gelukkig heeft juf zelf een blender en die had ze de volgende dag meegenomen. Zo kon groep 4 en ook groep 5 smullen van een heerlijke smoothie.

Taal

We zijn begonnen met thema 4 van Taal. Het onderwerp van thema van groep 4 is Nodig en gaat over woorden als broodnodig, noodzakelijk en onnodig, maar ook over missen, verzorgen en dierbaar. In groep 5 gaan de kinderen bezig met het thema Dierentuin. Heel passend bij ons Artis uitje die we in het begin van het schooljaar hebben gehad.

ASK

Op vrijdag 1 december gaat groep 5, samen met 5 t/m 8, naar de voorstelling ‘De Wiz’ in het Orpheus (zie Parro bericht van 14 november). We hebben twee ouders die wil rijden. Heel fijn! We komen nog wel 1 auto tekort. Dus mocht u kunnen rijden, geeft u dat dan even door aan de klassenouder of aan juf Kelly.

Sinterklaas

Morgen komt Sinterklaas op school. De kinderen kijken er al enorm naar uit. We hebben de afgelopen tijd het Sinterklaasjournaal gevolgd en hopelijk komt het allemaal goed. Houdt u er rekening mee dat de kinderen om 12 uur vrij zijn.

Boekbespreking/Spreekbeurt

In groep 4 en 5 gaan de kinderen een boekbespreking houden voor de klas. De kinderen van groep 5 gaan dit jaar ook voor het eerst een spreekbeurt houden. De spreekbeurten staan gepland na alle boekbesprekingen, dus dat duurt nog even. We gaan starten na de kerstvakantie. De kinderen krijgen binnenkort een formulier mee en ik zal dan ook meer informatie delen via de Parro.