Nieuws uit groep 4/5

donderdag 31 augustus 2023

De tweede week van het nieuwe schooljaar is bijna voorbij. Het ritme van de dag begint er steeds meer in te komen en we raken steeds meer aan elkaar gewend.

Vakken

Met rekenen zijn we aan het werk in het instapblok. In dit blok herhalen we lesstof van het jaar ervoor.

Taal en spelling is voor groep 4 met nieuwe boeken, van Staal. Even wennen dus. We zijn met taal met het thema Start bezig. Groep 5 is bezig met het thema Ziekenhuis.

Atlantis gaat bij groep 4 over Op Stap en bij groep 5 over Vakantie.

Groep 5 is ook al begonnen met Engels, Tijdzaken en Natuurzaken.

Groep 4 heeft met de Zaken het gehad over Kriebelbeestjes. Zij zijn met juf Linda en juf Marielle naar de schooltuin geweest om beestjes te zoeken.

Artis

Op dinsdag 19 september gaan we met groep 4, 5 en 6 naar Artis. Dit wordt geregeld door de ABN Amro Foundation en we zijn blij dat we ook dit jaar met hen een uitstapje mogen maken.