Nieuws uit groep 4

woensdag 30 maart 2022

Spelling

Spelling deden we deze week een beetje anders dan normaal. Normaal hebben we elke dag een oefendictee en hebben we het werkboek om in te werken.

Maar deze week zijn we doormiddel van spelletjes en werkbladen met spelling bezig geweest. Zo hingen er door de klas, in de gang en in groep 7/8 kaartjes met plaatjes. De kinderen liepen in tweetallen rond en moesten het woord opschrijven dat bij het plaatje hoorde.

We hadden een werkboekje met woordzoekers. En er was een werkblad waarbij ze bezig gingen met hoofdletters, werkwoorden, lidwoorden en zelfstandige naamwoorden. Het leuke aan dit werkblad was dat de zinnen allemaal namen van de kinderen hadden.

Pasen

We gaan alweer richting de paastijd. Donderdag 14 april hebben we gezellig een paaslunch met de klas. De kinderen hebben al lekkere hapjes op de paasei op de deur geschreven.

Ook doen we eitje tik. De kinderen mogen 1 hard gekookt ei meenemen om mee te doen met het spel.

In de klas zijn we bezig met hazen knutselen. Een leuk opdracht van juf Petronette.

Ook rekenen we met paaseitjes en daarvan is het leukst natuurlijk dat ze er af en toe één mogen opeten.

Muziek en gym

Afgelopen dinsdag zijn de muzieklessen weer begonnen met juf Ragnhild. Dit keer gingen we naar het speellokaal. De kinderen moesten bewegen op het ritme die de juf aangaf met de trom. Stampen, huppelen en trippelen. Daarna mocht ieder kind een instrument uitkiezen en gingen ze met elkaar muziek maken. Hierbij moesten ze goed op de juf letten, want zij was de dirigent en bepaalde wie er mocht spelen, hoe hard of hoe zacht en wanneer ze moesten stoppen. Ook mochten een paar kinderen de dirigent zijn.

Ook de judo is nog steeds erg leuk. Strak in een judo pak leren ze steeds meer judoën en nieuwe dingen. Heel leuk om het enthousiasme te zien bij de kinderen en om ze nieuwe dingen te zien uitproberen, ook al is het soms misschien een beetje spannend of eng.