Nieuws uit groep 4

donderdag 17 februari 2022

De afgelopen weken waren drukke weken. We hebben de Cito toetsen gemaakt en helaas was ik ziek, waardoor er verschillende leerkrachten voor de klas stonden. Het is fijn dat de kinderen naar school konden en ik geloof dat ze het ook wel gezellig hebben gehad. Knap en complimenten hoe de kinderen het de afgelopen weken hebben gedaan. Ik ben trots op ze!

Gym

Op maandagochtend beginnen we altijd met gym. Vaak starten we met een tikspel en daarna zijn er verschillende vakken waar de kinderen in kleine groepjes een spel of een oefening doen. Regelmatig staat het zweet ze op het voorhoofd. Het is mooi om te zien dat ze steeds zelfstandiger een spel kunnen spelen met elkaar.

Rekenen

Met rekenen zijn we inmiddels druk met de tafels. De kinderen leren nu dat vermenigvuldigen herhaald optellen is. Ook zijn we bezig met de digitale tijd. De kinderen leren de hele uren, halve uren en kwartieren op de digitale klok. Vooral de halve uren en kwartieren zijn lastig.

Nog één week en dan is het alweer voorjaarsvakantie!

Groetjes,

Juf Kelly