Nieuws uit groep 4

woensdag 19 januari 2022

De eerste twee weken na de Kerstvakantie zitten er alweer (bijna) op. We zijn goed begonnen met elkaar. De kinderen kwamen enthousiast op school en zijn alweer hard aan het werk.

Vulpennen

De kinderen hebben vorige week tijdens de schrijfles een vulpen gekregen. Ze waren heel blij en enthousiast en vinden het leuk om er mee in hun schrijfschrift te schrijven. Het is soms wel even wennen, maar ze doen erg hun best om er mooi mee te schrijven.

Boekbespreking

De kinderen hebben vorige week uitleg gekregen over de boekbespreking die zij moeten gaan doen. Ook hebben beide juffen een boekbespreking laten zien, zodat de kinderen een voorbeeld hebben gezien. De datum staat op de uitlegbrief die ieder kind heeft meegekregen.

Mochten hier vragen over zijn, kom dan gerust even naar me toe.

Spelling

Voor spelling hebben de kinderen de ei-rap, de au-rap, het uw-woordenrijtje en de luchtwoorden van het versje meegekregen. Dit zijn woorden die ze moeten herkennen en waar niet zozeer een regel op toe te passen is. Op school herhalen we dit regelmatig, maar het is ook leuk om thuis eens te rappen, een zin te maken met een uw-woord of het versj

Boomwhackers

Vorige week en deze week heeft juf Petronette muziekles gegeven. Samen met de kinderen heeft ze muziek gemaakt met boomwhackers. Hiermee moesten ze proberen een liedje te maken en de maat van een liedje volgen op een filmpje. Bij beide moesten ze goed kijken wanneer ze aan de beurt waren. In het begin was het vrij lastig, maar al snel was duidelijk te horen welk liedje (Vader Jacob en Hoedje van papier) ze samen aan het maken waren en in de maat van het filmpje mee te doen.e op te zeggen.

Groetjes,

Juf Kelly