Nieuws uit groep 1-2

donderdag 21 september 2023

Beste ouder,

In groep 1-2 zijn we gestart  met het thema “Bij mij thuis”. Tijdens dit thema besteden we aandacht aan hoe het bij de kinderen thuis gaat. Dat kan van alles zijn bijvoorbeeld wat wordt er thuis graag gegeten of wie wonen er bij jou thuis.  De leerlingen konden al veel dingen vertellen hierover. Uiteraard hebben we ook weer een vragenmuur in de klas hangen. Op deze muur hangen vragen die door de kinderen zelf bedacht zijn. We gaan samen op zoek naar de antwoorden dat kan door in een boek te kijken of door middel van een filmpje op internet.

In de groep zijn we druk geweest met het inrichten van de supermarkt. De leerlingen vinden het erg leuk om daarin te spelen. Daarnaast leren ze ook om prijskaartjes te maken en hoe je getallen schrijft.

De letter van de week is de letter ‘t’. De leerlingen kunnen die al goed overtrekken en een aantal leerlingen zelfs al schrijven. Het is leuk om te zien dat de leerlingen de letter van de week ook herkennen in prentenboeken.

Volgende week gaan we met de groep  pizza maken. Eerst gaan we dinsdag overleggen wat we allemaal nodig hebben en woensdag gaan we samen pizza maken. We gaan dan ook naar onze moestuin bij het theehuis om tomaten te plukken voor onze pizza.