Nieuws uit groep 1/2

donderdag 29 september 2022

De herfst is weer begonnen. Tenminste wel in groep 1 en 2. In het gebouw heeft u het misschien al gezien. Er hangen spinnenwebben en we hebben een mooie thematafel. We lezen veel over een eekhoorn die last heeft van een blaadjesdief en we zijn druk aan het knutselen over de herfst. We hebben al eekhoorns, Egels en eikeltjes gemaakt.
17 oktober gaan we naar het bos. Misschien komen we daar wel een blaadjesdief tegen.
Voor het uitje naar het bos zijn we nog steeds opzoek naar ouders die kunnen rijden. Kunt en wilt u ons daarbij helpen, dan kunt u dat aangeven bij de leerkrachten van de klas.
Vrijdag 23 September was de kanjersportmiddag. Het weer was prachtig en de spelletjes waren erg leuk. We hebben veel geleerd over samenspelen en elkaar helpen. Aan het eind van de dag hebben we allemaal en diploma gekregen.
Verder zijn wij erg druk geweest met het leren van een nieuwe letter. Namelijk de k van kleuters en van kleur. We hebben veel geteld en geleerd over meer, minder en evenveel.
Op woensdag middag mochten een aantal kinderen gaan kijken bij de moestuintjes. Er is al veel veranderd. Er is een buis geplaatst waar binnenkort een waterpomp wordt geplaatst. Ook zijn er al meer plantjes gepland. De komende tijd gaan we nog veel meer doen met de moestuintjes en misschien kunnen we wel dingen gaan eten uit eigen tuin.
De komende periode gaan we nog veel meer dingen doen over de herfst en natuurlijk ook de kinderboekenweek.
Wilt u hier meer over weten. Kom gezellig even langs bij een van de leerkrachten.
Juf Jolanda, juf Loeke, juf Dilek en juf Eveline