donderdag 17 maart 2022

• Onze groep is weer compleet; juf Yvet is weer terug! Wat zijn wij blij dat zij er weer is.
  • Bijna alle ouders hebben wij op een gesprek gehad voor een rapportbespreking. Ook dat was fijn, fijn dat we elkaar weer fysiek konden spreken.
  • De schooljudo is begonnen, de kinderen hebben nu twee lessen judo gehad van meester Teun. Fantastisch om te zien hoe de kinderen zich inzetten. De kinderen krijgen nog 4 lessen judo. Wilt u uw dochter of zoon eraan helpen herinneren dat er tijdens de judo les geen sieraden gedragen mogen worden?
  • Deze week stond tijdens de spellingles een nieuwe categorie 25 centraal: Het routewoord. je hoort een oe maar schrijft een ou.
  • Bij rekenen gaat het in de aankomende lessen om meten met de maten km, hm, dam, dm, cm en mm en het omrekenen. En komma getallen, wat staat er eigenlijk achter de komma; 3, 356 betekent 3 eenheden, 3 tienden, 5 honderdsten en 6
  • duizendste… Moeilijk hoor, maar wat doen ze het goed!

En de afgelopen week hebben alle kinderen een chromebook gekregen. Nu kunnen we vaker op de digitale programma’s oefenen die bij de methoden hoort. Thuis kunt u bijvoorbeeld uw kind ook nog laten oefenen op www.meestermichael.nl. Op deze website vindt u aantrekkelijke oefenstof op de diverse vakgebieden.

De bronafbeelding bekijken