groep 6

donderdag 30 maart 2023

Rapportgesprekken

Wij hebben (bijna)alle ouders gesproken tijdens de rapportgesprekken, heel fijn om het samen met u de ontwikkeling van uw kind door te nemen.

Toetsen

Ondertussen gaan alle lessen door en gaan we richting het einde van het schooljaar. De laatste blokken van rekenen, taal, spelling, lezen en de WO vakken worden doorgespit met de kinderen. De toetsen van alle vakken worden gedaan en natuurlijk komen daar straks de CITO toetsen nog bij. Dan hebben we aan het eind nog een facultatief rapportgesprek met u en zo hebben we dan een mooi eindbeeld voor de overgang naar de volgende groep.

Kanjertraining/volgen

Via het online programma van de kanjertraining gaan de kinderen ook weer vragenlijsten invullen over: de veiligheid, sociaal welbevinden

Werkboekjes/huiswerk

Vaak worden werkboekjes voor het huiswerk maken/leren mee naar huis gegeven. Op school geven wij altijd heel duidelijk aan aan de kinderen wanneer dit weer op school moet zijn. Dan kunnen we gewoon verder met de lessen en houden de kinderen het werk bij. Het gebeurt regelmatig dat er boekjes thuis blijven liggen/kwijt raken, dit is voor het kind niet fijn! Tip van de juffen: spreek een vaste plek af met uw kind waar de schoolspullen liggen. Op de dag van de toets/inlever- dag huiswerk moet het weer op school zijn. Op maandag: rode boekje rekenen inleveren. De dag van de andere toetsen wordt altijd met u gecommuniceerd via de parro app.

Bezoek museum

Maandag  3 april gaan de kinderen naar de Hermitage(museum) U heeft daar een uitgebreide mail over gehad. De kinderen moeten om 8.10 in de klas zijn! Eten en drinken voor de ochtend pauze kan meegegeven worden voor in de bus, de lunch wordt ons aangeboden! We zijn rond 15.00 terug op school en houden u op de hoogte via de parro app.