groep 6

donderdag 23 februari 2023

De frequentie van het huiswerk loopt op zoals u gemerkt heeft. Vanaf groep 6 gaan we de kinderen beter voor bereiden op de hoeveelheid huiswerk die zij straks gaan krijgen in groep 7 en 8. Dit om de overgang soepel te laten verlopen en de kinderen alvast hieraan te laten wennen. Voor ieder kind hebben wij uitgezocht wat voor hem/haar nodig is om extra te oefenen. Na de voorjaarsvakantie zal dus naast de overige vakken die u al gewend was ook ander soort huiswerk mee gegeven worden.

Tijdens de pauzes bemerk ik dat het “spelen” nogal wild eraan toe kan gaan. Het is eerst leuk en al snel wordt het niet meer leuk en daarna loopt het mis. Wat gaat er dan precies mis?

• de spellen hebben geen duidelijke regels
  • wanneer iets niet meer leuk is wordt dat niet goed aangegeven, dus gaat het door!
  • met als gevolg dat er kinderen zijn met pijn en verdriet.

Hoe lossen we dit op:

• je zegt duidelijk wat je niet wilt
  • stopt het niet, haal je een maatje en zeg je nog een keer heel duidelijk wat je niet wilt
  • als het nog niet stopt haal je de pleinwacht op en dan is deze persoon diegene die jou helpt.

Deze laatste stap wordt geregeld overgeslagen. Voor de aankomende weken is er unaniem besloten dat dit soort spellen niet meer gespeeld mogen worden.

Meester Wasim is morgen voor het laatst, we gaan een fijn afscheid verzorgen. Via deze weg bedankt meester Wasim jullie voor het fijne schooljaar en hopelijk zien we meester nog eens een keer terug!

Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Deze wordt tijdens het rapportgesprek na de vakantie besproken. Deze gesprekken zijn verplicht, schrijft u zich op tijd in? Lukt dit niet, neem dan contact met mij op en dan schrijf ik u in.

Kijkt u ook even in het bericht van meester Tim(groep 5)?  Ook voor groep 6 staat hier informatie in.

Fijne vakantie!

Liefs,