woensdag 31 augustus 2022

We zijn weer gestart. De eerste twee weken zitten er al weer bijna op. Veel nieuwe indrukken en dingen in groep 5. Zo krijgen de leerlingen voor het eerst Engels, zijn de zaakvakken nu verdeeld over drie vakken, is Robin nieuw in de klas en hebben de leerlingen een meester. We zijn nog druk aan elkaar aan het wennen en zijn we bezig met de Gouden weken waarin we klassenafspraken hebben gemaakt en extra kanjerlessen hebben gehad.

Tijdens de eerste Engels les hebben de leerlingen al veel nieuwe woorden geleerd en zelfs al echte gesprekjes gevoerd met elkaar. Iedereen kan nu zeggen wat zijn naam is en hoe oud hij is in het Engels. Met tijdzaken, nog zo’n nieuw vak, zijn we begonnen met de tijd van jagers en boeren. Binnenkort gaan we ook starten met wereldzaken en nog wat later in het jaar met natuurzaken.

Afgelopen maandag hebben we ook de eerste gymles gehad, dit schooljaar hebben we om 09.30 gymles, dit betekend dat we gewoon op school starten en vanuit school naar de gymzaal lopen. Het viel mij op dat veel van de leerlingen op blote voeten moesten gymmen omdat zij geen gymschoenen hebben. Het is erg belangrijk dat er op gymschoenen wordt gegymd, dit is hygiënischer en veiliger. Denkt u er aan om maandag ook gymschoenen mee te geven.

Tot slot hebben wij op maandag, dinsdag en woensdag extra hulp in de klas. Op die dagen komt juf Lisa stage lopen in groep 5, zij komt van de opleiding voor onderwijsassistente is hoopt dit schooljaar af te studeren. Zij zou zich nog voorstellen in een volgende nieuwsbrief.