Groep 5/6

donderdag 21 september 2023

In groep 5/6 gaan wennen wij steeds meer aan elkaar. De oefeningen/de spellen vanuit de kanjertraining/kanjersportdag hebben  hier zeker aan bijgedragen. Belangrijk is dat elk kind mag zijn wie hij/zij is, wij accepteren elkaar. De komende weken zitten we nog steeds in de stormingsfase, zo’n proces duurt zeker tot aan de herfstvakantie. Wij gaan er met zijn allen een fijn jaar van maken. De toetsen volgen elkaar steeds meer op. Wij proberen er echt rekening mee te houden dat de toetsen elkaar niet overlappen. Maar het gaat wel eens mis. Zoals bij de toets Engels, hier ging het mis bij de datum van aftoetsen. Maar gelukkig kwamen we hier achter en hebben we de kinderen een extra week gegeven om te leren! Volgende week donderdag 28 september  gaan we de eerste toets Engels aftoetsen.

Zowel in groep 5 als in groep 6 zitten we al in het tweede blok van taal en spelling en volgende week gaan wij ook al in blok 2 starten van rekenen. De eerste blokken zijn nog veel herhaling en dat is goed en nodig!

Morgen komt een oud leerling (80 jaar)van de Rietendakschool voorlezen in onze groep! Super leuk!

Nog even voor u een reminder:

Juf Yvet staat op de maandag/.dinsdag en woensdag voor de groep

Juf Monique staat op de donderdag en vrijdag voor de groep.

Wilt u zo vriendelijk zijn om de berichten te sturen naar de goede leerkracht van die dag?