Groep 4 week 4

donderdag 9 april 2020

Beste ouders,

Wat zijn wij weer trots op jullie! De kinderen doen ontzettend hun best. Wel blijft het advies staan; laat uw kind elke dag volgens een vast schema werken. Er zijn soms kinderen die ik een paar dagen niet online zie. Dat is niet fijn voor de continuïteit. Samen willen wij  toch graag dat uw kind blijft ontwikkelen? Dit kan alleen maar als uw kind de lessen maakt volgens planning en de instructie volgt.

Deze week zijn wij gestart om de instructie te geven van twee rekenlessen. Een totaal nieuwe ervaring om zo de les te begeleiden. Microfoons vielen uit, inclusief die van de juf. Dan wel zichtbaar, dan niet zichtbaar. Dan wel hoorbaar, dan niet hoorbaar. Allemaal internet obstakels die helaas niet allemaal voorkomen kunnen worden. We doen allemaal ons best. Tijdens de online lessen kunt u mij extra steunen door:

• uw kind op tijd te laten klaar zitten voor de les met pen en papier.
  • uw kind op een rustige plek te zetten, zodat het niet wordt afgeleid.
  • op de achtergrond te blijven als ouder tijdens de les.
  • alles wat u ziet en hoort discreet en vertrouwelijk behandeld.

De online omgeving van ons ClassRoom heb ik aangepast. Er zal elke week een nieuwe foto zichtbaar zijn. De foto’s hebben de kinderen zelf gemaakt. Ook heb ik weer leuke werkbladen toegevoegd, waaronder kanjer thuiswerk pakketten en een kleurplaat met tafelsommen.

Sommige kinderen hebben het vast al gezien. De nieuwere versie van Snappet is nu ingesteld. De lay-out is niet heel veel veranderd voor de kinderen. Het leuke van deze versie is dat ik nu met de kinderen kan chatten. Zo kan ik wat meer feedback geven en sturen tijdens het maken van de lessen. De kinderen mogen natuurlijk ook een bericht naar mij sturen. De chat functie herkent aan het blauwe spreekwolkje rechtsonder in het beeld.

Na overleg in het team hebben wij besloten de weekplanning niet meer online te zetten. We sturen  deze gewoon weer via de mail zoals u gewend  was.

Voor nu wens ik u allemaal een fijn en zonnig weekend toe. Blijf thuis en blijf gezond!

Liefs,

Juf Monique en juf Yvet