donderdag 1 september 2022

De kop is eraf, zoals we dat vaak zeggen. We zitten in de tweede week van het schooljaar. Het is nog stralend mooi weer buiten en de kinderen willen eigenlijk nog graag veel buiten spelen. Maar er wordt al weer hard gewerkt en nieuwe dingen geleerd. En dan is er gelukkig ook nog tijd voor een spelletje of even bewegen.

Zo zijn we met spelling bezig met de eerste twee categorieën:

1. Hakwoord; ik schrijf het woord zoals ik het hoor. (vals) /speciaal hakwoord; daar mag geen u tussen. (melk)
  2. Zingwoord; net als bij ding-dong. (ring)

De taallessen zijn nu uit het boek van Staal. Hiervoor hebben de kinderen een bronnenboek en een werkboek. In het thema Start, waar we nu mee bezig zijn, leren ze onder andere hoe ze het bronnenboek moeten gebruiken bij het werkboek.

Ook Atlantis is nieuw voor de kinderen. Dit is de methode die we gebruiken voor technisch lezen en begrijpend lezen. Want waar let je bijvoorbeeld op als je een boek gaat kiezen?

Daarnaast zijn we druk met de Gouden Weken. We herhalen de schoolregels en klassenafspraken, zodat we er met elkaar voor zorgen dat er een fijne sfeer is in de klas en op school.

Afgelopen maandag hadden we ook de eerste gymles. Heel leuk om de kinderen sportief bezig te zien. Ik heb genoten van hun enthousiasme in de gymzaal. Denkt u wel aan de gymkleren en gymschoenen!

Groetjes,

Juf Kelly