Groep 4/5

donderdag 9 november 2023

Na de regen- en stormachtige dagen gaan we langzaamaan richting de winter. Het is op maandag en donderdag elke keer afwachten of we droog bij de gymzaal en/of droog terug op school komen. Tot nu toe gaat het meestal goed.

Wat wordt er nog steeds hard gewerkt door de kinderen. Ze zijn heel leergierig en betrokken. Soms is het aan het eind van de dag dan ook even tijd om te ontspannen en mogen de kinderen even iets voor zichzelf doen. De Lego en Knexx zijn favoriet, maar ook tekenen of een spelletje doen.

Juf Erna

Ondertussen is juf Erna al twee woensdagen in groep 4/5 aan het werk geweest. Samen met juf Monique, zodat ze goed kennis heeft kunnen maken met de kinderen en met het werk dat op woensdag gedaan wordt. Vanaf aankomende woensdag staat alleen juf Erna voor de groep en gaat juf Monique met andere werkzaamheden binnen de school aan de slag.

Vakken

Het schooljaar gaat snel. We zijn met spelling, taal en rekenen in blok 3 bezig en gaan alweer bijna naar blok 4. Met Atlantis zijn we begonnen met blok 2 (deze thema’s duren namelijk 8 weken). In groep 4 is het thema “Eet Smakelijk” en is het voorleesboek “Otje” van Annie M.G. Schmidt. Voor groep 5 is het thema “De lucht in” en is het voorleesboek “Baas van de wereld” van Pieter Koolwijk.

Sinterklaas

De tijd richting Sinterklaas is ook weer aangebroken. Groep 4 is in de Schatkamer geweest en zij hebben doorgegeven welk cadeautje ze graag zouden willen. Groep 5 heeft lootjes getrokken met elkaar, juf Linda en juf Kelly. Sinterklaas heeft hen namelijk gevraagd om hem te helpen dit jaar. Als de Sint straks op school is, vieren we het gewoon met groep 4/5 samen in de klas. Ook gaan we het Sinterklaasjournaal kijken als deze weer begint.

Data voor de komende tijd

Vrijdag 24 november: Sinterklaas komt op school (12u vrij)

Begin december komt de Lootjesboom weer te staan.

Woensdag 20 december: Prijsjes ophalen Lootjesboom

Donderdag 21 december: Kerstviering