Groep 4

donderdag 30 maart 2023

We gaan alweer richting april! Vorige week vrijdag hebben de kinderen, samen met groep 3, een leuk paasmandje gemaakt. Volgende week vrijdag 7 april is de Paasviering. De kinderen gaan die dag gewoon tot 14u naar school.

Afgelopen dinsdag zou de laatste theaterles zijn, maar helaas was de meester ziek. Dit vonden de kinderen erg jammer, want de meesten vinden de lessen erg leuk. Als het goed is wordt er een nieuwe afspraak gemaakt voor de laatste les. Leuk om te zien hoe goed en enthousiast de kinderen meedoen.

We hebben nog 2x judo op maandag. Op 3 april en 17 april (maandag 10 april is 2de Paasdag).

Met Atlantis hebben we het thema Kriebelbeestjes afgerond. We gaan nu naar het thema Speel je mee?

Taal gaat thema 7 over Gek. We zijn begonnen met het introductiefilmpje en een woordweg, want er zijn heel veel woorden die te maken hebben met Gek. Denk maar aan; raar, maf, zot, absurd, abnormaal, grappig, etc.

Met rekenen zijn we nog steeds bezig met de keersommen en worden de + en – sommen groter. Best lastig, maar de kinderen doen erg hun best om de sommen goed uit te rekenen.