Groep 4

donderdag 22 december 2022

2022 loopt alweer op zijn eind. Het eerste deel van het schooljaar is razend snel voorbij gegaan. Wat zie ik een mooie groei bij de kinderen. Er wordt hard gewerkt en geleerd en gelukkig is er dan af en toe ook nog tijd om even fijn te spelen. Bijvoorbeeld met de lego of de knexx, tekenen of knutselen, een spelletje doen. En dan zijn we in deze periode ook nog eens 2x naar een museum geweest. Het Spoorwegmuseum en Naturalis. Wat was het een succes en het liefst gaan de kinderen elke dag naar een museum. Op naar het tweede deel van het schooljaar!!

Het Staatsliedenhuis

Afgelopen maandag was het zover; kerstbakjes maken met de ouderen van Het Staatsliedenhuis. Met een leeg plantenbakje liepen we van school naar het huis. Het regende wel een beetje, maar dat maakte de kinderen niets uit. Bij het huis aangekomen werd de groep in tweeën gesplitst en ging iedere groep naar een eigen (woon)kamer. Daar waren de ouderen al op ons aan het wachten. In het begin was het nog even wennen en aftasten, misschien zelfs een beetje spannend. Maar eenmaal aan het werk werd er gezellig gekletst. Heel leuk om te zien hoe ze ouderen en kinderen elkaar hielpen en een praatje maakten met elkaar. Er werd nog lekker ranja en een cakeje met slagroom uitgedeeld en toen de kerstbakjes klaar waren, liepen we weer terug naar school. Oef, dit was best wel zwaar met zo’n mooi zelfgemaakt stuk in de handen. De kinderen hebben genoten en willen nog wel vaker op bezoek!

Kerst

Vanavond is het kerstdiner van 18:00 tot 19:00. De gerechten die u mee brengt mogen vanaf 17.45 de klas ingebracht worden en dit zetten wij neer op de buffet tafel. Tijdens het kerstdiner bent u van harte uitgenodigd door de EC. Zij staan voor u klaar op het schoolplein met een warme chocolademelk. De kinderen worden om 19.00 uit de klas opgehaald. Als uw kind alleen naar huis mag dan willen wij dat graag van te voren weten.

Pyjama-dag

Morgen is het pyjama-dag, dus als uw kind het leuk vindt mag hij/zij in pyjama, onesie of trainingspak naar school komen. Ze zijn om 12uur vrij en kan de kerstvakantie beginnen.

Tot in het nieuwe jaar!! (op maandag 9 januari 2023)

Facebook kerstspreuken. Kerstwensen voor op sociale media.