Groep 4

donderdag 8 december 2022

Na de gezellige Sinterklaas tijd is het nu tijd om richting Kerst te gaan. De kerstboom staat in de klas, versierd door de kinderen. De vensterbank ligt vol en de kerstliedjes staan aan tijdens tekenen of spelen. De lootjesboom staat in het speellokaal klaar en er zijn deze week al veel kinderen (en ouders) langs geweest. Op naar het kerstdiner!

Naturalis

Wat hebben van vorige week donderdag een leuke dag gehad in het museum. Samen met groep 5 zaten we in de bus en groep 6,7, 8 deelden de andere bus. Er werden spelletjes gedaan, er werd getekend, er werd gekletst en er werd gelezen. Bij het museum bleek onze bus de andere bus te hebben ingehaald. Dus meester Tim ging vast de kaartjes ophalen om naar binnen te kunnen. Iedereen kreeg een sticker met een libelle. Zo wist iedereen in het museum dat wij bij elkaar hoorden. We gingen in twee groepjes, een groepje met juf Elif en een groepje met juf Kelly, door het museum. Elk groepje kreeg een speurtocht mee om dieren te zoeken. Maar er was zoveel te zien dat we bijna niet aan de speurtocht dachten. Het was een mooi avontuur en de kinderen vonden het geweldig. Het liefst gaan ze iedere dag naar een museum!

Data December

19 december: kerstbakjes maken (onder schooltijd)

De lootjesboom staat nog t/m dinsdag 20 december

21 december: ophalen prijsjes van de lootjesboom

22 december: kerstdiner

23 december: pyjamadag, kinderen 12u vrij

Rekenen

Yesssss!! We zijn begonnen met de keersommen. Nog niet het precies kunnen noemen hoeveel bijv. 2×6 is, maar wat nu eigenlijk een keersom is. Namelijk herhaald optellen. We zijn bezig om uit een verhaal de som te halen; neerleggen met blokjes, dan de groepjes tekenen, de lange plussom erbij schrijven en dan de keersom. En vandaag deden we het andersom; ze kregen een keersom, daarbij de lange plussom schrijven en een verhaal bedenken. Er is veel enthousiasme voor het bezig zijn met deze sommen.

Atlantis

We zijn bezig met het thema Eet smakelijk. Dit gaat natuurlijk over eten, maar deze week ging het ook over poep. Veel hilariteit dus. Want ja, poepen en plassen is toch wel een heel grappig onderwerp. En dan leren we ook nog dat vogels via één gaatje poepen en plassen, ieeeeellllllll.