Groep 3

donderdag 13 oktober 2022

De kinderen groep 3 zijn heel hard aan het werk. Zo hard zelfs dat kern 2 van veilig leren lezen al weer klaar is. We gaan dus beginnen met kern 3. In kern 3 leren de kinderen de letters d, oe, z, ij en h. Dit betekent dat ze nog meer woorden kunnen gaan lezen. Wilt u ook thuis meer met lezen gaan doen? Elke vrijdag gaat de groep naar de bibliotheek bus. Als u kind het eigen pasje van de bibliotheek mee neemt, dan kan het op dat moment ook voor thuis boeken gaan uitzoeken. Met rekenen zijn wij begonnen met splitsen. Dat is soms nog best lastig, want als je 5 koekjes mee naar school neemt en de juf eet er 3 op. Hoeveel koekjes heb je dan nog over? We maken in de klas gebruik van splitshuisjes en teldopjes zodat we ook splitsspelletjes kunnen spelen. Dat is altijd heel erg leuk.

Vorige week woensdag zijn we met de klas gaan kijken bij de moestuintjes. Daar is de laatste tijd veel veranderd. Er is al voor bijna elke klas een moestuintje af. Nu nog wachten tot het weer tijd is om van alles te gaan zaaien.

De laatste paar weken hebben ze kinderen muziekles gehad. Ze hebben daar veel leuke dingen gedaan en volgende week gaan ze ook aan de andere kinderen laten horen en zien wat ze geleerd hebben.

Volgende week nog even heel hard werken en dan is het al weer herfst vakantie.