Groep 3.

dinsdag 30 augustus 2022

Wat was het spannend de eerste schoolweek! De kinderen van groep 3 zijn al heel hard aan het werk gegaan.

Ze hebben hun eerste woordjes geleerd zoals , ik, Kim en Sim.  Ook hebben ze in hun schrijfschrift geschreven. Echt gerekend in een rekenboek!

De kanjertraining komt veel aan bod , want dit zijn de gouden weken. Het is fijn om elkaar weer te zien, te horen en met elkaar te spelen en in een goede harmonie met elkaar om te gaan.

Het spelenderwijs leren komt vaak aan de orde. Maar ondanks dit blijft is het een grote verandering, alles is nieuw.  Het zal vast vermoeiend zijn voor uw kind . Een aanrader , als hij of zij thuis komt laat haar of hem lekker uitrusten en laat de kinderen lekker spelen.

Voorlezen is ook een goede tip , het is niet alleen leerzaam en leuk, maar geeft ook geborgenheid.

Nog een fijn weekend toegewenst, groetjes de juffen van groep 3.

Children boy and girl draw a planet globe with a world map drawn with chalk on the asphalt. Side view.​​​ foto