donderdag 4 maart 2021

Beste ouders, bij de kleuters werken we momenteel over het thema ‘ de Garage’.
De kinderen vinden het erg leuk, ook veel meisjes vinden het leuk.
In de hal hebben we een garagewerkplaats gerealiseerd waar de kinderen auto’s(karretjes en fietsjes) kunnen repareren en onderhouden. Er wordt volop gesleuteld. Met een sleepkabel slepen ze de kapotte voertuigen naar de werkplaats. Verder is er een autobaan in de hal waar de kinderen met auto’s over de weg kunnen rijden en huizen ernaast bouwen etc. In de bouwhoek bouwen ze bruggen na van voorbeelden. Van kosteloos materiaal kunnen ze voertuigen knutselen en zo is er nog meer om mee te spelen rondom het thema. We leren veel woorden van voertuigen en we kijken naar voertuigen waarbij we  letten op de verschillende vormen. De bekende zoals rechthoek, vierkant, driehoek, cirkel maar we leren nu ook vormen als cilinder, kubus, bol, ruit, ovaal en zeshoek.

Deze week zijn de rapportgesprekken. Mochten jullie door omstandigheden nog geen afspraak gemaakt hebben dan horen we het graag.

Groetjes van de juffen.