Groep 2

donderdag 24 juni 2021

Wij werken al 2 weken over het thema feest. In de huishoek worden verjaardagen en andere feesten gevierd. De kinderen maken uitnodigingen om ‘gasten’ op hun feestje uit te nodigen, Ze doen een wedstrijd; wie maakt de langste slinger, We hebben een feesthoek waar ze zich kunnen verkledenen mooi maken voor een feest, er wordt gedanst, met ballonnen gebalanceerd etc,etc.
Volgende week vieren we het 100 jarig bestaan van de school met allerlei leuke activiteiten. (zie bericht over het feest in deze nieuwsbief)
Op woensdag vieren alle juffen en meesters tegelijkertijd hun verjaardag. De kinderen mogen verkleed op school komen als ze dat leuk vinden en ze hoeven op deze dag geen eten en drinken mee te nemen. De juffen trakteren.
Op donderdag gaan ze tussen de middag pannenkoeken eten dus hoeven ze ook geen ander eten mee te nemen.

Op vrijdag is er een ‘Sterrenshow’. De meeste kinderen hebben al nagedacht of ze mee willen doen, alleen of in een groepje. Ze gaan dan optreden voor de kinderen van de school. Er komt een podium en om de beurt mogen ze dan als ‘ echte Sterren’ optreden.
Ze moeten dit natuurlijk nog wel oefenen. Dit zal deels op school gebeuren, maar het is ook fijn als dat thuis kan. groepjes kunnen misschien samen thuis  afspreken om te oefenen.
De kinderen die mee willen doen krijgen nog een briefje mee of u krijgt een appje in Parro.

Het wordt vast een hele leuke week.
Mochten er nog vragen zijn dan horen we die graag.

groetjes van de juffen.