Groep 1 en 2

dinsdag 8 september 2020

Beste ouders,

We zijn dit schooljaar goed opgestart met de kinderen. Het blijft misschien wel raar voor jullie om de kinderen af te geven bij het hek, maar de kinderen doen het allemaal super goed. Ze zijn er al helemaal aan gewend en redden zich prima. De eerste weken werken we over kennismaken met de nieuwe klas en de Kanjertraining speelt hierbij een extra grote rol. Aan de hand van het prentenboek ´Kleurenmonster gaat naar school´ leren we over alles wat bij school hoort, over regeltjes en over het gedrag van jezelf en de klasgenootjes. Elke ochtend praten we over hoe je je voelt vandaag. A.d.h.v. een gekleurde wasknijper geven de kinderen aan of ze blij zijn, verdrietig, boos, bang, kalm of in de war zijn. Er  hangen plaatjes van kleurenmonsters aan de waslijn en als je bijv. blij bent dan hang je de gele wasknijper bij het gele blije monster. Als je kalm bent hang je de wasknijper bij het groene kalme monster. etc. Ze mogen ook vertellen hoe het komt dat ze zich zo voelen. Ze leren zo hun gevoel te benoemen.

We zijn al 2 keer  wezen gymmen. We hebben voor groep 1 en 2 een vakleerkracht gymnastiek. De kleuters mogen gewoon in hun ondergoed gymmen maar als ze dat niet willen dan mogen ze een kort broekje in de jassentas stoppen bij de gymschoenen. Helaas hebben nog niet alle kinderen passende gymschoenen. Het zou fijn zijn als iedereen dat z.s.m. heeft.
Woensdag 16/9 is de kanjersportdag. Dan mogen alle kinderen in sportkleding op school komen. Voor de kleuters worden allerlei leuke spelletjes uitgezet.