Groep 1 en 2

donderdag 2 juli 2020

Beste ouders,

We gaan dit gekke schooljaar bijna afsluiten. Fijn dat de kinderen toch nog een aantal weken op school zijn geweest. Ondanks het wisselende dagschema hebben ze zich weer makkelijk aangepast.
We zijn gestart met het laatste thema van dit jaar nl. Vies en schoon. Het gaat natuurlijk over vies worden van het spelen en dan moet je weer schoon worden… Wat komt daar allemaal bij kijken?
Het bijbehorende boek gaat over Het Badmonster. Dit monster houdt van modderwater en kan zich verstoppen in het riool om het modderige badwater op te zuigen. (het gorgelend geluid van het weglopende water, wat je hoort als je de stop uit het bad haalt, kan lijken op een monstergeluid)
Het boek is grappig en een beetje spannend. Naast het schoonmaken van je eigen lichaam praten we ook over het schoonmaken van spullen. De kinderen gaan in de klas dingen schoonmaken. Wat heb je daarbij nodig en hoe doe je dat op de goede manier.

Volgende week krijgen ze hun ´aangepaste´ rapport mee. Aangepast vanwege de coronatijd.
Deze week volgt nog een mail over de rapportgesprekken. Dit zijn gesprekken naar keuze.