Groep 1-2

donderdag 19 januari 2023

Zoals u misschien al gezien hebt in de klas zijn we na de vakantie gestart met het thema “Wij gaan bouwen”. Vorige week hebben we als opening van het thema een rondje gelopen door de wijk en ontdekt dat er veel verschillende woningen zijn. In de groep hebben we met behulp van foto’s elkaars huizen bekeken en hebben de leerlingen erover verteld. Deze week gaan we daar uitgebreid mee verder. We hebben ook een vragenmuur gemaakt. Op deze muur hangen allerlei vragen die te maken hebben met bouwen. De komende weken zullen we samen met de leerlingen op zoek naar de antwoorden.

De bouwhoek is verplaatst naar de gang en is nu een bouwplaats geworden waar druk gebouwd wordt. Uiteraard wel met een veiligheidshelm. Materialen en gereedschap kunnen worden gekocht bij de Bouwmarkt. We zijn die samen aan het inrichten met de leerlingen.

Het huisje is tijdens dit thema veranderd in een lunchroom waar de bouwvakkers terecht kunnen voor een lekker broodje of een snack.

De letter “H” van huis staat centraal en samen hebben we al veel woorden gevonden die beginnen met de “H”.

Deze week staat het cijfer 8 centraal. We doen daar allerlei spelletjes mee. Zoals pak eens 8 voorwerpen uit de klas, steek 8 vingers op, en laat samen met je maatje met twee dobbelstenen zien wat samen 8 is.

Volgende week maandag 23 januari gaan we naar de voorstelling “Zirkoes Fantaztika” in Orpheus. We hebben daar nu al veel zin in. Wat fijn dat we voldoende auto’s hebben.

Hartelijke groet,

Juf Eveline, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda.