Groep 1-2

donderdag 8 december 2022

Nu de Sint weer op weg is naar Spanje zijn we dinsdag samen met de kinderen begonnen met het optuigen van de kerstboom, en staat de letter/klank ‘oo’ van boom centraal.

In de bakkerij worden er volop kerstkransjes en andere lekkere dingen gebakken. Ook worden er prijskaartjes gemaakt en leren de kinderen hoe je moet betalen. We hebben geleerd dat je met een bankpas kunt betalen, maar ook met contant geld. Vooral het betalen met speelgoed geld vinden de kinderen erg leuk omdat je dan ook vaak wisselgeld terugkrijgt.

Deze week staat het cijfer 7 centraal. We doen daar allerlei spelletjes mee. Zoals pak eens 7 voorwerpen uit de klas, steek 7 vingers op en laat samen met je maatje met twee dobbelstenen zien wat samen 7 is.

Volgende week woensdag 14 december gaan we naar de voorstelling “Kleine IJsbeer” in Orpheus. We hebben daar veel zin in en wat fijn dat we voldoende auto’s hebben.

Donderdag 22 december hebben we een kerstdiner op school. Daarvoor willen we graag glazen potjes met de kinderen versieren voor op tafel. Zou u lege potjes mee naar school willen geven?

Hartelijke groet,

Juf Eveline, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda.