Groep 1-2

donderdag 13 oktober 2022

In groep 1-2 zijn we nog volop bezig met het thema “Wij gaan naar buiten” waar het thema van de Kinderboekenweek Gi-ga groen mooi bij aansluit. We zijn met de groep naar het park geweest waar we samen bladeren, takken, eikels en kastanjes hebben verzameld. We gebruiken de eikels en kastanjes onder andere voor rekenactiviteiten zoals wegen met de weegschaal. Waarbij begrippen zwaar/licht worden geoefend. Daarnaast worden er met behulp van cocktailprikkers leuke beestjes en poppetjes van de eikels en kastanjes geknutseld.

De letter van de week is de letter ‘g’. Samen hebben we ontdekt in welke woorden je de g-klank hoort. Het is mooi om te zien dat de kinderen tijdens het voorlezen spontaan letters aanwijzen die zij herkennen.

Dagelijks wordt er voorgelezen in de groep en in het kader van de Kinderboekenweek hebben afgelopen dinsdag leerlingen van groep 5 ons voorgelezen. Dit was een groot succes en we gaan dat zeker vaker doen.

Volgende week sluiten we het thema “We gaan naar buiten” af en gaan we op maandag 17 oktober samen met de peuters naar het bos. We hebben daar veel zin in.

Groetjes van,

Juf Eveline, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda.