Eerste twee weken in groep 4

woensdag 18 september 2019

Afgelopen week zijn we gestart met rekenen, taal en spelling op de tablet.

Dat is voor sommige kinderen nog best een beetje moeilijk, maar oefening baart kunst.

Het lezen gaat al heel goed, we gaan dit jaar nog meer leeskilometers maken. Op school hebben de kinderen een leesblad met woordjes en zinnetjes. Dit blad oefenen zij 4x in de week bij de leerkracht. Binnen 1 minuut zoveel mogelijk woordjes kunnen lezen. Hoe fijn is dat, dat je na een paar keer al ziet dat je steeds verder komt? De kinderen waren erg verrast! Op vrijdag gaan de woordjes mee naar huis, het zou fijn zijn als u deze woordjes ook nog een keer met uw kind oefent.

Dinsdag hebben we bij de taalles veel nieuwe woorden geleerd: kookschort, ovenwant, pollepel, in stukjes hakken en nog veel meer. Hoe kunnen we deze woorden nou beter oefenen dan er ook echt iets mee te doen? We zijn daarom aan de slag gegaan met deze woorden. We hebben bladerdeeg ontdooid, en kookschort omgedaan, appel in stukjes gehakt en met de pollepel geroerd in de kom met appel en kaneel. Toen begon het leukste stuk van de les. Van alle ingrediënten, een moeilijk woord dat ook in de taalles voorkwam, hebben we appelflappen gebakken. Het was nog best moeilijk om ze in een goede vorm te krijgen maar ow wat waren ze lekker!