De start in groep 6

donderdag 1 september 2022

Wat hebben we een goede start in groep 6. De regels zijn besproken, de kinderen hebben uitgesproken dat ze graag naar school gaan en dat de sfeer goed is!

Bij spelling en rekenen herhalen we vooral het laatst geleerde van groep 5. Bij sommigen was die kennis een beetje weggezakt, daarom is de herhaling zo belangrijk. Vooral de aangeleerde categorieën spelling worden herhaald  en de tafelsommen.

Bij taal werken we rondom het thema Amsterdam. De Amsterdamse streektaal is vaak erg grappig. De juf leidde het onderwerp in met een raadsel: “Amsterdam is een mooie stad, met hoeveel letters schrijf je dat?”

Het zelfstandig werken gaat steeds beter. Stoplicht, blokje, timer. Deze regels horen bij het werken in de klas. Het zijn hulpmiddelen voor de rustige zelfstandige verwerking. De afspraken hieromtrent zijn duidelijk.

De startgesprekken verlopen erg prettig. Fijn om alle ouders te zien samen met de kinderen en het met elkaar te hebben over de ontwikkeling, doelen en wensen van de kinderen.

Op de informatie avond van dinsdag 6 september zullen wij u nog meer inhoudelijk een kijkje geven in groep 6. Wij hopen u dan allemaal te mogen verwelkomen.

En u weet het, mocht u ons even willen spreken, dan graag voor 08.20uur of mail/bel!

Met vriendelijke groeten,

juf Yvet en juf Monique