De kleutergroep

donderdag 31 maart 2022

Het lentegevoel is weer even verdwenen. Maart roert zijn staart. De overgang van het weer is groot en zal zeker weer verkouden mensen opleveren. Wat het thema bij de kleuters betreft komt dat goed uit want we spelen en werken nu over verkouden en ziek zijn a.d.h.v. het prentenboek Drakensnot. Het verhaal gaat over een draak die zo hard moet niezen dat alle dieren in het bos bang worden. Gelukkig heeft Koosje konijn een goed idee en brengt hem heel dapper een mandje appels voor zijn gezondheid. We maken een speelhoek erbij waar de dierendokter de zieke dieren(knuffels) gaat behandelen. Mochten jullie thuis dierenspullen hebben voor de hoek om mee te spelen dan zouden we daar graag gebruik van willen maken.

De thematafel in de hal is ingericht als verteltafel en daar kunnen de kinderen met de handpoppen het verhaal Drakensnot naspelen.

De muzieklessen met juf Rahgnild zijn weer gestart op de dinsdag.

Juf Dilek heeft afscheid genomen en haar opvolgster juf Marieke start a.s dinsdag.

Willen jullie nog kijken of je een oud t-shirt hebt die de kinderen mogen verknippen en gebruiken voor het kunstproject? Kunstenaar Stephan Peters komt op 14-4 met de kinderen hieraan werken.

Op 20-4 zijn de kleuters uitgenodigd voor een leuke voorstelling in Orpheus. Superleuk voor de kinderen. Helaas voor de ouders op een lastig tijdstip. We moeten nl om 11 u in Orpheus zijn en rond 12 u weer terug. U krijgt nog nadere informatie hierover maar we gaan ervan uit dat elke ouder zijn of haar kind zelf kan brengen en halen of anders kan regelen dat de kinderen met een andere ouder mee kunnen rijden. Bij problemen zoeken we samen met de klassenouders naar een oplossing.

Even wat zaken op een rijtje:

13-4: de kinderen nemen bord en bestek (met naam erop) mee naar school voor de paaslunch.

14-4: De kinderen nemen allemaal een gekookt ei mee naar school.

Eieren ( plastic) zoeken omdat de paashaas ze zoals elk jaar weer verloren is.

De kunstenaar komt met de kinderen werken.

Paaslunch/ brunch

Eitje tikwedstrijd met de hele school

15-4: Alle kinderen vrij i.v.m Goede vrijdag.

18-4: Vrij i.v.m tweede paasdag.

20-4: 11u Theatervoorstelling ‘Propje’ in Orpheus.

22-4: De Koningsspelen. De kinderen gaan met de hele school leuke spelletjes doen.