De kleutergroep

donderdag 3 februari 2022

Het lijkt erop dat we ons niet meer hoeven af te vragen Of we corona krijgen, maar eerder wanneer…
Het merendeel van de kinderen uit groep 1 en 2 is in de afgelopen twee weken ziek geweest of nog steeds ziek en in quarantaine. We missen alle zieke kinderen, maar natuurlijk ook de juffen heel erg en hopen dat iedereen snel weer beter is.

We werken nog steeds over het seizoen ‘de winter’ en hopen we stiekem toch nog op een beetje echte winter met sneeuw en ijs, want daar genieten de kinderen altijd heel erg van.
We oefenen in de klas met de cijfersymbolen t/m 12 en de bijbehorende hoeveelheden. We bouwen  huisjes naar eigen idee waarbij ze ervoor moeten zorgen dat kikker in het huisje past en ook droog kan blijven als het sneeuwt. Ze moeten hierbij passen en meten. Nabouwen van een bouwtekening lukt ook al heel goed. Het verhaal uit het boek ‘Kikker in de kou’ hebben ze nagespeeld in de huishoek en bij de verteltafel met de vingerpoppetjes.
In de gymzaal hebben de kinderen heerlijk gesport met juf Rita en tijdens de spellessen met de andere juffen hebben we nieuwe zang/dans en tik en wedstrijdspelletjes geleerd. We spelen dan over het verhaal van kikker en zijn vriendjes en hebben veel plezier.

De muziekleerkracht is weer op school om, m.b.v de methode 123Zing, met de kinderen nieuwe liedjes te leren en ervaringen op te doen met ritmes, hard en zacht, langzaam en snel etc. Ze leren ook veel over muziekinstrumenten en gebruiken ze bij de les.

De komende week komen er weer twee nieuwe vriendjes bij in de klas. Ze heten Denis en Aimee.
Alvast van harte welkom bij de kleuters.