Nieuws uit groep 5

donderdag 23 februari 2023

Kanjertraining

Zoals u de afgelopen week ook op Parro heeft kunnen lezen, hebben we een aantal extra kanjerlessen gehad. Het is mooi om te zien dat de opnieuw opgestelde afspraken weer voor meer kanjergedrag zorgt. Ik ben erg trots op de omslag die ik al zie bij de leerlingen en op het feit dat ze durven te zeggen wat hun dwars ligt.

Schooljudo

Na de vakantie krijgen we weer 6 lessen schooljudo. Deze lessen worden door dezelfde organisatie verzorgd als vorig jaar. We kijken hier naar uit en hebben er weer zin in. Tijdens de lessen krijgen de leerlingen een judopak aan. Daaronder moet wel gewone sportkleding. Schoenen hoeven niet.

Schooldansen groep 5 en 6

Vanaf 29 maart doen groep 5 en 6 mee met schooldansen. Hieronder alvast de informatie die wij via dansschool Wensink hebben gekregen. Lessen 1 tot en met 8 vinden plaats op school.

Binnenkort starten we met de eerste les van het  stijldansen. Dit Stijldansen is onderdeel van de Schoolsporten  in Apeldoorn.

Jullie klas gaat meedoen met de Apeldoornse Stijldanskampioenschappen voor Basisscholen. In de komende periode gaan we twee dansen aanleren, de  Rumba en de Cha Cha. Deze dansen worden in 8 lessen op school aangeleerd, en we   bereiden de leerlingen voor op de kampioenschappen.

Deze Kampioenschappen bestaan uit een Voorronde en een Finale.Tijdens een Voorronde worden de beste drie dansparen van jullie klas gekozen.Deze drie dansparen gaan tijdens de Finale strijden om het Kampioenschap van Apeldoorn.

Belangrijke Data om in je agenda te zetten:

Les 1:       Woensdag               29 maart                 10.15 – 11.00           op School

Les 2:       Woensdag              5 april                     10.15 – 11.00           op School

Les 3:       Woensdag              12  april                  10.15 – 11.00           op School

Les 4:       Woensdag              19 april                   10.15 – 11.00           op School

Les 5:       Woensdag              10 mei                    10.15 – 11.00           op School

Les 6:       Woensdag              17 mei                    10.15 – 11.00           op School

Les 7:       Woensdag              24 mei                    10.15 – 11.00           op School (ouders kijken!!)

Les 8:       Woensdag              31 mei                    10.15 – 11.00           op School

Voorronde:          donderdag            8 juni                      09.00 – 10.00        bij Wensink DanceMasters (iedereen)

Finale:                   Zaterdag                10 juni                    16.00 – 19.30       bij Wensink DanceMasters (beste drie paren)

De deelname aan bovengenoemde activiteit is geheel gratis.

Tijdens de Voorronde en Finale mag je natuurlijk je ouders en anderen meenemen om je aan te moedigen.

Rapporten en rapportgesprekken

Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Deze wordt tijdens het rapportgesprek na de vakantie besproken. Deze gesprekken zijn verplicht, schrijft u zich op tijd in? Lukt dit niet, neem dan contact met mij op en dan schrijf ik u in.