woensdag 19 januari 2022

Afgelopen week hebben we de CITO toetsen spelling en rekenen afgenomen. Tussendoor werden ook nog zoals dat heet de methode gebonden toetsen afgenomen. Goed om te zien dat de kinderen ’s morgens op tijd in de klas zijn en dat zij uitgerust ogen!

Volgende week staat er een tweede week met CITO toetsen gepland, in deze week wordt de CITO toets begrijpend lezen en de citotoets woordenschat worden afgenomen.

Ondertussen wordt ook het leesniveau getoetst met de AVI toets en de DMT(drie minuten toets)

Na de CITO toetsen maken wij uitvoerige analyses  en de uitkomst van de analyses bespreken wij met elkaar. Daarna kunnen de rapporten gemaakt worden en vinden de rapportgesprekken plaats.

Vorige week hebben wij samen met groep 5 een les constructies bouwen gehad. Na de uitleg hebben de kinderen in groepjes gewerkt aan een brug van papier. Het zou de bedoeling zijn om deze brug ook in het echt te gaan maken tijdens de techniek les op het Zwitsal terrein, maar helaas gaat deze les voor ons niet door i.v.m. de corona maatregelen. De organisatie heeft aangegeven dat zij gaan proberen de les te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

Zoals u al vernomen hebt via de parro app, is dinsdag 1 februari de laatste werkdag van juf Jelse in groep 6. We gaan er samen nog een fijne, leuke en leerzame maand van maken. Ik wil juf Jelse via deze weg alvast hartelijk bedanken voor haar inzet! Dinsdag 1 februari zal juf Jelse met de klas (en ik kom ook nog even langs) afscheid van haar nemen.

Dan kan ik u alvast vertellen dat juf Paula vanaf maandag 7 februari  komt invallen in groep 6. Zij zal tot aan de voorjaarsvakantie bij ons in groep 6 zijn op de maandag en de dinsdag. Na de voorjaarsvakantie is juf Yvet weer bij ons terug.

Juf Yvet neemt de aankomende tijd een paar keer een “online kijkje” in de groep. Zo houden wij goed en fijn contact met haar.

De boekbesprekingen zijn nu “bijna’ allemaal gehouden, het cijfer vindt u straks op het rapport! Wat heb ik genoten van de presentaties! Op naar de spreekbeurten…