rietendakschool

14 jun

Kamp groep 8

Groep 4

Nog 2 weken en dan begint de zomervakantie. Het jaar is snel gegaan en we hebben met groep 4 veel leuke dingen gedaan, hard gewerkt, veel geleerd qua lesstof maar ook sociaal-emotioneel en zijn ze klaar om naar groep 5 te gaan.

Verhuizing

Omdat we een nieuw ventilatiesysteem krijgen, moesten we deze week in het speellokaal aan het werk. Vorige week vrijdag hebben de kinderen hun tafel, stoel en de kasten naar het speellokaal gebracht en deze week hebben ze op dinsdag en donderdag daar les gehad. Aankomende maandag verhuizen ze naar het lokaal van groep 3, omdat dit volgend schooljaar het lokaal van groep 4/5 wordt. De spullen staan dan meteen in het goede lokaal. Dit geeft natuurlijk best wat onrust, maar ik denk dat niet veel kinderen kunnen zeggen dat ze, naast gym of muziek, les hebben gehad in het speellokaal.
Apenheul

Wat was het leuk dat we een extra uitje hadden naar de Apenheul. Het was een warme maar gezellige dag. Heel fijn dat er ook zoveel ouders wilden rijden. Nogmaals dank daarvoor!

In het park hebben wij eerst onze tassen in een veilige groene tas gestopt. Dit om te voorkomen dat de spullen door de apen uit onze tassen werden gehaald. De apen kwamen soms wel heel dichtbij! Sommigen vonden dit best een beetje spannend.

Wat heeft groep 4 het ontzettend goed gedaan!

Data tot aan de zomervakantie

Woensdag 28 juni: Schoolreisje

Vrijdag 30 juni: Sterrenshow (17u-19u)

Donderdag 6 juli: Wisselochtend (kinderen maken kennis met de nieuwe leerkracht)

Vrijdag 7 juli: Laatste schooldag + Meester/juffendag, kinderen zijn om 12u vrij

Nieuws uit groep 5

Nog 2 weken en dan is het zomervakantie. We zijn in de klas al begonnen met opruimen en het meegeven van werkboeken en dergelijke. Dit ook ter voorbereiding aan de verhuizing die wij nog gaan maken dit schooljaar omdat er nog een nieuw ventilatiesysteem wordt aangebracht. Bij de meeste vakken zijn we nu ook in de afrondende fase beland of hebben we alle lessen al van gehad. Vandaag krijgen de leerlingen ook hun rapport mee, mocht u hier nog een gesprek over willen dan hoor ik dat van u.

Apenheul

Gisteren hebben we een leuke en leerzame dag gehad in de Apenheul. Wij waren uitgenodigd als school in verband met de opening van een nieuw losloop gebied. Maar ook alle andere gebieden werden met veel enthousiasme bezorgd. Al blijft de speeltuin natuurlijk ook erg populair.
Juf Lisa

Ook juf Lisa zit in de afrondende fase van haar opleiding. Vandaag heeft ze haar stageverslag ingeleverd en volgende week maakt ze nog een laatste examen. Wij gaan er allemaal vanuit dat ze haar opleiding gaat halen. Ondanks dat haar stage hiermee officieel is afgelopen, blijft ze nog tot het einde van het schooljaar.

Nieuws uit groep 7/8

Na een superleuk kamp zijn wij weer terug op school begonnen. Nog maar 2 weken te gaan.
Het filmpje volgt, maar we hebben ruim 200 foto’s en filmpjes gemaakt om te laten zien.

We hebben deze week natuurlijk een korte week van maar 3 dagen gehad.
Daarin zijn we naar de Apenheul geweest. Op omroep Gelderland is van alles te lezen en te zien over ons bezoek aan de Apenheul en het openen van het nieuwe gedeelte.

Facultatieve rapportgesprekken
Volgende week staan de facultatieve rapportgesprekken gepland.
Mocht u een afspraak willen plannen, dan heeft u wellicht in Parro gelezen dat u dan altijd een berichtje mag sturen.

Volgende week maandag gaan wij verhuizen met onze groep. Wij komen dan in het speellokaal te zitten tot het lokaal van groep 6 klaar is. Dit wordt namelijk het lokaal waar groep 8 volgend jaar zit. We zitten minimaal 1 week in de gymzaal en ook een deel van de laatste week tot we in ons nieuwe lokaal kunnen.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We zijn met rekenen bijna klaar in blok 9 en bekijken wanneer en of we de toets nog gaan doen.
Dit zal zo’n beetje het laatste blok zijn, blok 10 kunnen we waarschijnlijk niet helemaal afronden.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn voornamelijk erg lastig. Maar ook de tegenwoordige tijd stam+t met de uitzonderingen is iets wat nog moeilijk is.

Met kanjertraining is met de pettenkwadrant iedereen geweest.
Dit zit allemaal in het rapport dat de leerlingen vandaag mee krijgen.
Zo kunt u thuis ook de tips en tops bekijken die de leerlingen aan elkaar heeft gegeven.

De zaakvakken hebben we vandaag afgerond. We hebben namelijk de aardrijkskunde opdracht ingeleverd en de topotoets gemaakt. Ook deze cijfers staan bij in het rapport.

Met de voorbereidingen voor de musical kennen we inmiddels de teksten en zijn de decors af.
Dat betekent dat we met het oefenen alle puntjes op de i gaan zetten, zodat we goed voorbereid zijn voor de echte voorstelling.

Agenda:
- Donderdag 22 juni : rapport mee
- Vrijdag 23 juni: vrij
- Woensdag 28 juni : schoolreis groep 1-7
- Vrijdag 30 juni : sterrenshow
- Woensdag 5 juli: afscheid groep 8
- Donderdag 6 juli : wisselochtend
- Vrijdag 7 juli: zomervakantie 12 uur en meester en juffendag

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.
Groetjes,
De juffen van groep 7/8

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...