rietendakschool

7 jun

Toetsweek

Ouderapp van start

Vandaag starten we met de Parro ouderapp. Jullie hebben inmiddels bericht hiervan ontvangen en als het goed is een uitnodiging via de email.

Kriebelbeestjes

We zijn begonnen met een nieuw thema; insecten. We gaan ze bekijken en zoeken. We praten er tijdens het spelen en tijdens de lessen over. In de klas hebben we een zandtafel met allemaal insecten erin. Tijdens het buitenspelen hebben we in de bosjes gezocht en hebben we met name lieveheersbeestjes gevonden. De kinderen moesten even wennen aan het thema, een leerling had zijn kaartje bij de zandtafel gezet en liep even naar de zandtafel toe. Hij was er snel weer weg, want ineens had hij niet meer zo zin in de zandtafel met allemaal enge beestjes erin. Volgende week komt er een nieuwe leerling wennen, gezellig dat je bij ons komt Lucas.

Ondanks Corona perikelen een mooi paasfeest voor groep 3

Groep 3 heeft voor de pasen nog een mooi paaswerkje gemaakt, namelijk een kuikentje in een ei. Deze kuikentjes hangen nog in de paasboom in de klas. Na de pasen mogen ze mee naar huis, ze vieren de pasen op de Rietendakschool.

Hopelijk komen er nog paashazen bij jullie op bezoek en verstoppen ze nog wat eieren bij jullie thuis. Wie weet????

Ondanks deze bizarre tijd een heel vrolijk en gezond paasfeest toegewenst.

Groetjes juf Annemarie en juf Monique.

Nieuws uit groep 4

Vorige week maandag is meester Tim bij ons gestart in groep 4. Hij gaat juf Yvet ondersteunen. Meester Tim is geen onbekende bij ons op school, hiervoor heeft hij afgelopen maanden in groep 5/6 gewerkt. De meeste kinderen kende hem dus al. Hij zou zich nog even kort aan u voorstellen.

Beste ouders en verzorgers van groep 4, ik ben Tim Koman, 32 jaar en woonachtig in Vaassen. De komende tijd ben ik in groep 4 om juf Yvet te ondersteunen. Ik heb de klas al leren kennen en ik heb zin om in groep 4 te mogen werken. In mijn vrije tijd doe ik graag spelletjes met vrienden, lees ik veel en speel ik voetbal bij s.v. Vaassen. Bij deze club geef ik ook training. Voor vragen kunt u mij altijd benaderen voor of na schooltijd op het plein of via de mail.

Met rekenen zijn wij vorige week bezig geweest met de sprongen op de getallen. Eerst in de klas met geld, daarna buiten op het plein met echte sprongen. We mochten alleen maar sprongen van 1, 5 en 10 gebruiken. Hoe kom je dan met zo min mogelijk sprongen bij een getal. Dit was erg leuk en leerzaam.

Tot slot, snappen wij dat het deze week weer even omschakelen was. Maar wij zien dat iedereen zich weer zijn of haar best heeft gedaan om tijdens het thuiswerken weer alles te doen wat lukt. Wij zijn trots op de kinderen.

Nieuws uit groep 5/6

Deze week hebben we weer online les gehad. Dat gaat ons steeds beter af. De kinderen hebben prima gewerkt. Op Instagram staat een leuk filmpje van Aaliyah. Ze miste de gymles van maandag en had voor zichzelf een heel parcours uitgezet. Super gaaf! Op school zijn de kinderen elke dag bezig met lezen van boeken die te maken hebben met de Kinderjury. In mei krijgen de leerlingen een instructieles van Coda. Aan het eind van het project kiezen de kinderen het beste boek van 2021!

Wat zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Rekenen: ** Minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** Keersommen met splitsen (6x17 of 6x32), ** Oppervlakte bepalen, ** De betekenis van Omtrek en ** Deelsommen als 250 : 5 uitrekenen

Taal: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Het onderwerp, ** Een samenvatting schrijven, ** Uitdrukkingen over menselijk lichaam en Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel.

Groep 6: Rekenen: ** Minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** (terug) Tellen tot 10.000 met sprongen van 1000 en 100, ** Bepalen welke dag het een week eerder of later is, ** Het verschil tussen een voor-, een boven- en een zijaanzicht leren, ** Een deel van een geheel berekenen, ** Breuken vereenvoudigen met behulp van een strook, ** Kubieke maten omzetten in litermaten en andersom.

** Taal: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Brainstormen, ** Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel en Rekenen.

We hopen volgende week dinsdag weer lijfelijk op school te zijn.
education-919895_1280

Nieuws uit groep 7/8

Inmiddels moeten we helaas allemaal weer wennen aan het werken thuis.
Wel zie ik veel kinderen online en worden er voor de lessen even leuke dingen besproken!

Komende periode zullen we in ieder geval toewerken naar de eindcito voor groep 8.
En we zijn uiteraard alweer druk bezig met de eindfilm. Als het goed is zijn alle aanmeldingen de deur uit en kunnen de leerlingen van roep 8 volgend jaar starten op het VO! Spannend, maar vooral leuk!
Groep 7 zal de eerste dagen na het Pasen in de weektaak ook het verkeersexamen zien.
Dit is het examen op papier, voor het deel op de fiets heb ik helaas nog geen ouders gehad die graag zouden helpen hierbij. We hebben minimaal 6 tot 8 ouders hiervoor nodig.

De boekbesprekingen en spreekbeurten van deze week worden meegenomen naar het rooster van volgende week. Daarin kunnen we dus dubbele momenten hebben, aangezien de rest van de planning gewoon doorloopt.

Ik wens iedereen vast een fijn en gezond paasweekend en zie hopelijk iedereen dinsdag weer op school!

Groetjes,
Juf Naomi
easter-654084_1280
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...