rietendakschool

Toetsweek

20220912_164247

schoolfruit

Afgelopen twee weken was er geen schoolfruit meer. Het eerste contract liep af . Dit was u wellicht al opgevallen. Maar de school heeft verlenging van het schoolfruit kunnen regelen en vanaf maandag 6 maart krijgen wij wederom weer schoolfruit! Deze periode zal lopen tot aan de zomervakantie! Daar zijn wij uiteraard heel erg blij mee.
heart-1480779_1280

kanjertraining

Wat gebeurt er veel in de groepen rondom de kanjertraining, daar ben ik als kanjer coördinator erg trots op! Als kanjer coördinator word ik ook regelmatig ingezet om interventies te begeleiden of met een groepje kinderen of een individueel kind in gesprek te gaan. We zetten goed in op de sociale veiligheid in de groepen.

Met de collega's heb ik goed overleg over het wel en wee in de groepen en na de voorjaarsvakantie staat de tweede kanjersessie op de planning met het team. Deze sessie zal in het teken staan van nieuwe informatie uitwisselen, afspraken herhalen die we gemaakt hebben, het grensoverschrijdende stappenplan en uiteraard wordt er ook altijd een pettenkwadrant gedaan. Ook de juffen en de meester leren elkaar dan weer beter kennen, heel fijn!

Voor nu wens ik u alvast een hele fijne vakantie toe!

Juf Monique

Fijne vakantie van groep 3!!

Nieuws uit groep 5

Kanjertraining

Zoals u de afgelopen week ook op Parro heeft kunnen lezen, hebben we een aantal extra kanjerlessen gehad. Het is mooi om te zien dat de opnieuw opgestelde afspraken weer voor meer kanjergedrag zorgt. Ik ben erg trots op de omslag die ik al zie bij de leerlingen en op het feit dat ze durven te zeggen wat hun dwars ligt.

Schooljudo

Na de vakantie krijgen we weer 6 lessen schooljudo. Deze lessen worden door dezelfde organisatie verzorgd als vorig jaar. We kijken hier naar uit en hebben er weer zin in. Tijdens de lessen krijgen de leerlingen een judopak aan. Daaronder moet wel gewone sportkleding. Schoenen hoeven niet.

Schooldansen groep 5 en 6

Vanaf 29 maart doen groep 5 en 6 mee met schooldansen. Hieronder alvast de informatie die wij via dansschool Wensink hebben gekregen. Lessen 1 tot en met 8 vinden plaats op school.

Binnenkort starten we met de eerste les van het  stijldansen. Dit Stijldansen is onderdeel van de Schoolsporten  in Apeldoorn.

Jullie klas gaat meedoen met de Apeldoornse Stijldanskampioenschappen voor Basisscholen. In de komende periode gaan we twee dansen aanleren, de  Rumba en de Cha Cha. Deze dansen worden in 8 lessen op school aangeleerd, en we   bereiden de leerlingen voor op de kampioenschappen.

Deze Kampioenschappen bestaan uit een Voorronde en een Finale.Tijdens een Voorronde worden de beste drie dansparen van jullie klas gekozen.Deze drie dansparen gaan tijdens de Finale strijden om het Kampioenschap van Apeldoorn.

Belangrijke Data om in je agenda te zetten:

Les 1:       Woensdag               29 maart                 10.15 - 11.00           op School

Les 2:       Woensdag              5 april                     10.15 - 11.00           op School

Les 3:       Woensdag              12  april                  10.15 - 11.00           op School

Les 4:       Woensdag              19 april                   10.15 - 11.00           op School

Les 5:       Woensdag              10 mei                    10.15 - 11.00           op School

Les 6:       Woensdag              17 mei                    10.15 - 11.00           op School

Les 7:       Woensdag              24 mei                    10.15 - 11.00           op School (ouders kijken!!)

Les 8:       Woensdag              31 mei                    10.15 - 11.00           op School

Voorronde:          donderdag            8 juni                      09.00 - 10.00        bij Wensink DanceMasters (iedereen)

Finale:                   Zaterdag                10 juni                    16.00 - 19.30       bij Wensink DanceMasters (beste drie paren)

De deelname aan bovengenoemde activiteit is geheel gratis.

Tijdens de Voorronde en Finale mag je natuurlijk je ouders en anderen meenemen om je aan te moedigen.

Rapporten en rapportgesprekken

Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Deze wordt tijdens het rapportgesprek na de vakantie besproken. Deze gesprekken zijn verplicht, schrijft u zich op tijd in? Lukt dit niet, neem dan contact met mij op en dan schrijf ik u in.

silhouette-gbef8b5f21_1280

groep 6

De frequentie van het huiswerk loopt op zoals u gemerkt heeft. Vanaf groep 6 gaan we de kinderen beter voor bereiden op de hoeveelheid huiswerk die zij straks gaan krijgen in groep 7 en 8. Dit om de overgang soepel te laten verlopen en de kinderen alvast hieraan te laten wennen. Voor ieder kind hebben wij uitgezocht wat voor hem/haar nodig is om extra te oefenen. Na de voorjaarsvakantie zal dus naast de overige vakken die u al gewend was ook ander soort huiswerk mee gegeven worden.

Meester Wasim is morgen voor het laatst, we gaan een fijn afscheid verzorgen. Via deze weg bedankt meester Wasim jullie voor het fijne schooljaar en hopelijk zien we meester nog eens een keer terug!

Fijne vakantie!

Liefs,

Juf Yvet, juf Monique en meester Wasim
squirrel-g2f19ee0c8_1280
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...