rietendakschool

7 jun

Toetsweek

De kleutergroep

Het zijn drukke weken bij de kleuters. Er zijn veel verjaardagen, paasactiviteiten, kunst maken met kunstenaar Stephan, muzieklessen met juf Raghnild, een uitstapje naar Orpheus en het komende afscheid van juf Linda. Helaas gaat zij ons verlaten en we gaan haar zeker heel erg missen. We wensen haar heel veel succes met een nieuwe loopbaan.

Wij wensen jullie allemaal hele fijne zonnige paasdagen toe!

Groetjes van de kleuterjuffen.
rabbits-ge7a76e3c8_1280

Eierkoning van groep 3

Groep 3 heeft een heerlijke paas maaltijd gehad. De kinderen hebben gesmuld van allerlei gerechtjes, donuts, eierkoek , worstenbroodjes, pannenkoeken , poffertjes, fruitsalade, chocolademelk, fristi , enz.

Wij willen alle ouders hartelijk bedanken voor dit lekkere eten en drinken.

Het was een echt paasfeest.

's Ochtends is de paashaas op visite geweest , zij was haar eieren kwijt, gelukkig hebben de kinderen alle eieren weer teruggevonden.

Ze kregen na afloop een heerlijke beloning van de paashaas.

Toen hebben we het spel eitje tik gespeeld .

Lorenzo was de winnaar van groep 3. Hierna heeft hij gestreden tegen de winnaars van groep 1 en 2 .

Tot zijn eigen verbazing won hij ook van deze kinderen.

Wat een kanjer is Lorenzo. En natuurlijk zijn klasgenootjes uit groep 3 die hem zo goed hebben aangemoedigd.

Fijn dat meester Kyan voor 14 dagen in onze klas stage loopt , hij heeft ons goed geholpen.

Allemaal een fijn paasweekend toegewenst.

Groetjes, juf Elif, juf Annemarie en meester Kyan.

Nieuws uit groep 5

Nog 4 dagen school en dan is het al weer meivakantie, Maandag zijn we nog vrij vanwege tweede Paasdag en volgende week vrijdag hebben we de Koningsspelen. Dus er staat ons nog een leuke week voor de boeg. Tijdens de Koningsspelen gaan we ook ontbijten op school. Dus de vraag om ook volgende week donderdag een bord, beker en bestek voorzien van naam mee te nemen. Voor het ontbijt gaan we nog met z’n allen het nieuwe lied van Kinderen voor kinderen te gehore brengen. Ook de vraag om die dag kleren aan te doen waarin de kinderen makkelijk buiten spelletjes kunnen doen.
Afgelopen maandag hadden we alweer de laatste schooljudo les. Dit waren zes leuke lessen waarin we niet alleen de basis van judo hebben geleerd, maar ook nog met kanjervaardigheden bezig zijn geweest. Ter afsluiting was er een diploma voor iedereen. Na de vakantie kan het zo zijn, mits de weersomstandigheden dit toelaten, dat we buiten gaan gymmen. Wilt u hierbij ook rekening houden met de kleding en het schoeisel van uw zoon of dochter.
Tot slot hebben we vandaag een leuke paasviering gehad. Ik wil u allemaal bedanken voor al het lekkers. De groep heeft er van genoten. Onze eiertikkoning was dit jaar Kyan. Wij hebben hem hard aangemoedigd tijdens de halve finale, maar deze verloor hij helaas van de latere kampioen. De saamhorigheid en de sportiviteit waren mooi om te zien.
Met vriendelijke groet,
Tim Koman
Leerkracht groep 5, Rietendakschool Apeldoorn
netherlands-g271d78464_1280

Eierkoning Dean uit groep 6

Wat was het weer een gezellige week in groep 6.

De laatste judoles van meester Teun was top!

We hadden schrijver Thuis Roverde op visite. Hij vertelde heel spannend en boeiend en..... we kregen ook echt zwaardvechtles van hem!

Vandaag hadden we een heerlijke paaslunch. De kinderen kleurden een mooie placemat Wat hebben de kinderen lekkere dingen meegebracht en wat hebben we gesmikkeld.

Onze Dean is de eierkoning van de school geworden! Gefeliciteerd!

Wij wensen u hele fijne paasdagen en tot dinsdag!

Liefs,

Juf Yvet & juf Monique
cake-g49bf53fbf_1280

Nieuwtjes uit groep 7/8

We hebben afgelopen woensdag een enorm fijne en sportieve middag gehad op de voetbalvelden bij Victoria Boys. We hebben met een team van groep 7/8 meegedaan aan het schoolvoetbal. Er zijn mooie doelpunten gevallen. Ook erg fijn om te zien dat we zoveel supporters aan de zijlijn hadden staan! Dankjulliewel daarvoor!

We hebben straks een fijn lang weekend om goed uit te rusten voor de nieuwe week.
In deze laatste week voor de vakantie hebben we onze eindcito en entreetoets.
We hebben alle spulletjes en extraatjes allemaal al klaar liggen voor de kinderen.

Afgelopen woensdag hebben we ook ons schrijversbezoek gehad.
Wat een enthousiaste schrijver was het, alleen leek hij wel gestrand in de middeleeuwen.
We hebben een aantal zwaardtechnieken geleerd en hebben flink met hem gelachen.

De natuurtoets en onze rekentoets hebben we na de meivakantie.
Dit om de druk voor volgende week wat te laten vallen.

De eindfilm van groep 8 schiet ook al erg op!
We gaan na de meivakantie er vanuit dat de tekst er goed in zit.
Dit zodat we na de vakantie kunnen gaan filmen!

Vandaag hebben we een erg gezellige rekenles gehad. Grafieken en tabellen maken met het proeven van paaseitjes. Daarna hebben we een eigen droedel gemaakt met spelling.
We hebben verder nog even fijn tekentijd gehad. Hebben eitje tik gespeeld. En hebben heerlijk met elkaar gegeten!

Agenda:
- Eindcito en entreetoets : 20 en 21 april
- Koningsspelen : vrijdag 22 april
- Meivakantie: maandag 25 april tot en met vrijdag 6 mei

Heeft u nog ergens vragen over of hulp bij nodig, dan hoor ik het graag.
U ontvangt van mij vlak voor/ net in de meivakantie nog weer een nieuwe klassenvideo.

Groetjes,
Juf Naomi
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...