Schoolvoetbal groep 7/8

woensdag 27 maart 2024

Gisteren was het dan eindelijk weer zo ver, al tijden werd er door de leerlingen naar uitgekeken. Het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi. Voor de leerlingen van groep 8 de laatste keer, konden we weer een prijs pakken. We hadden dit jaar met twee teams, hier twee kansen voor. team 1, spelend in het nostalgische geel-blauwe tenue, begon tegen de Bongerd en pakte meteen een goede 2-0 overwinning. Daarna mocht team 2, spelend in het groen, zijn eerste wedstrijd spelen en ook zij wonnen meteen met 1-0 van de Spreng Ugchelen. Beide teams begonnen zo sterk aan het toernooi. Ook de tweede wedstrijden werden door beide team winnend afgesloten. Team 1 speelde tegen Oosterhuizen en won met 1-0 door een penalty na een handsbal van hun verdediger. Team 2 had een makkelijkere wedstrijd en won met maar liefst 3-0 van de Emmaschool. De eerste plekken kwamen steeds dichterbij, zeker nadat team 1 ook nog hun derde wedstrijd winnend afsloot door met 2-0 van de Passe Partout te winnen. Complimenten ondertussen voor de keerpers die beide nog steeds de nul hadden gehouden.

Zo kwam het aan op de laatste wedstrijden, beide teams hadden aan een gelijkspel genoeg om eerste in hun poule te worden. We speelden ook nog eens tegelijk en naast elkaar. Team 2 speelde tegen de Bongerd, beide teams speelde leuk voetbal, maar helaas voor ons won dit keer de Bongerd de wedstrijd, zodoende eindigde team 2, op doelsaldo, op de tweede plaat in een poule waarbij de eerste drie teams allemaal evenveel punten hadden. Zou het team 1 dan wel lukken op eerste te worden? Ze begonnen hun wedstrijd goed tegen de Tweede Stee, maar onze tegenstander leek steeds beter te worden, gelukkig kwamen zij niet te scoren. Totdat één van hun besloot om van afstand te schieten, een bal die met veel geluk langs heel veel benen net buiten bereik van Noa kwam, die de bal te laat zag. 0-1 achter. We wisten dat het nog niet klaar was, met 1 doelpunt van ons waren wij weer nummer 1 in de poule. En dat doelpunt viel ook, na een goede aanval, kreeg Nadab de bal en hij maakte gelijk. Nu waren wij weer eerste. Tot de laatste minuut, waarin het toch mis leek te gaan. Er werd op ons doel geschoten, Noa maakte een cruciale redding en tikte met het puntje van haar teen de bal via de binnenkant van de paal uit het doel. Een goede redding, maar wat schepte onze verbazing, de scheidsrechter leek een doelpunt te hebben gezien. En na afloop gaf hij ook aan dat het 1-2 was geworden voor de Tweede Stee, maar gelukkig was er voor ons nog een andere scheidsrechter, die zat toevallig bij ons doel en gaf aan dat de bal niet zat. Waardoor het toch 1-1 bleef en team 1 eerste in de poule is geworden en over drie weken de stadsfinales mag spelen.

Als juffen en meesters zijn wij heel trots op alle spelers die hebben meegedaan. Iedereen heeft het fantastisch gedaan. Ook waren wij blij met alle support.