Wij helpen elkaar in groep 4

donderdag 18 maart 2021

In alle groepen gebruiken wij een bord in de klas waarop staat aan welk doel wij met elkaar gaan werken. Dit doel komt vanuit de kinderen.  Wat gaat er nog niet helemaal goed en wat kunnen wij daaraan doen met elkaar? Daarbij checken we iedere dag in om te zien hoe we de klas binnen zijn gekomen en we checken aan het einde van de dag uit om te kijken hoe de dag was. Dit is een ritueel vanuit Stichting LeerKracht. De kinderen in groep 4 zijn dit al helemaal gewend en doen ontzettend goed mee.

Deze week staat het elkaar helpen centraal. De kinderen hebben drie acties bedacht waar we op moeten letten deze week: Iedereen mag meedoen, we stellen vragen aan elkaar als we zien dat iemand hulp nodig heeft en we letten goed op onszelf. Aan het einde van iedere dag bekijken we wat er goed ging op die dag. Dit zetten we bij de successen. Het is fijn om met elkaar na te denken hoe het nog leuker wordt en hoe we het nog fijner hebben in en rondom de klas. De kinderen in groep 4 doen dit al super goed!