Wat een kanjers in groep 3

donderdag 19 maart 2020

De afgelopen dagen waren nogal anders dan normaal. Wat is het toch gek om ’s ochtends wakker te worden en niet naar school te hoeven. De dag loopt toch een beetje anders dan anders.

Iedere dag zitten de kanjers van groep 3 te werken aan het thuiswerk dat dinsdag is verstuurd aan alle ouders: het rekenen, lezen en taal d.m.v. de methode Veilig leren lezen. De juffen hebben ondertussen contact gehad met alle ouders en ook enkele kinderen hebben al even gebeld met de juf. Het is goed om de kinderen ook aan de telefoon te horen. Dan kunnen we toch even dat complimentje uitdelen of die ene vraag beantwoorden. Fijn!

De juffen en meesters werken net als de kinderen vanuit huis. Wij kunnen u dus niet bellen met de schooltelefoon. Dat is de reden dat wij anoniem bellen. Krijgt u een anoniem telefoontje, denkt u er dan aan dat dit wel eens een telefoontje vanuit de leerkracht kan zijn?  Sommige ouders en leerlingen heb ik vandaag al gesproken, anderen kunnen vandaag nog een telefoontje verwachten.

Voor u als ouder zal het ook even wennen zijn dat uw zoon of dochter thuis aan het werk is. De tip vanuit school is om zoveel mogelijk structuur te bieden. Op vaste tijden aan het schoolwerk en op vaste tijden een momentje voor jezelf. Heeft u vragen? Dan kunt u ons altijd mailen of een bericht sturen via de Leerplein055 app.

De juffen zijn enorm trots op deze kanjers van groep 3 en natuurlijk ook op jullie als ouders. Jullie pakken het bijzonder goed met ze op. Complimenten!