Videobellen met de juf

donderdag 9 april 2020

Vorige week heeft u allen een mail ontvangen met daarin de tijden dat de kinderen klaar moeten zitten voor het videogesprek. In het begin van de week was het nog even wennen maar gelukkig ging het aan het einde van de week beter. Ik heb ondertussen alle leerlingen, die niet op reis zijn, op beeld gezien. We hebben met elkaar gekletst en bij alle leerlingen ben ik begonnen met het voorlezen van een boekje: een kampioen op krukken: We richten ons tijdens de videovergadering van groep drie vooral op het sociale aspect. Daarom is het heel belangrijk om bij eventuele hinder, dit op tijd door te geven. Het mag niet gebeuren dat er maar één leerling in het videogesprek zit. Deze leerling verheugt zich ook op het zien van klasgenootjes.

Wat ik heb gemerkt, is dat iedereen enorm zijn best doet. Zowel de ouders als de leerlingen! Wij zijn enorm trots dat wij samen met jullie toch een vorm van onderwijs aan onze leerlingen kunnen bieden en de leerlingen ook op beeld kunnen zien. Graag wil ik wel een aantal punten meegeven waardoor we het beeldbellen kunnen verbeteren:

• Probeer aan te wennen via Classroom naar het videogesprek te komen. Dit is namelijk de enige manier waarop u meteen in de goede vergadering komt.
  • Vaak zit ik al een aantal minuten voor de afgesproken tijd klaar in de vergadering. Graag zie ik de leerlingen ook op tijd. Het is storend als kinderen later komen binnenvallen terwijl er net iemand iets aan het vertellen is of als ik iets aan het uitleggen ben.
  • Probeer uw zoon of dochter op een rustige plek te zetten met de laptop/tablet. Wanneer uw zoon of dochter de beurt krijgt en de microfoon heeft aanstaan, bent u zich er dan van bewust dat we ook u en de geluiden eromheen kunnen horen. Hierdoor kunnen we soms niet verstaan wat er door de leerling gezegd wordt.
  • Ik kan me voorstellen dat het niet bij iedereen lukt maar probeer op een plek te gaan zitten waar de internetverbinding goed is. Wanneer het internetbereik te laag is, zal het beeld vaak vastlopen of het geluid is niet goed hoorbaar. Indien dat gebeurt kunt u uw zoon of dochter helpen de videovergadering te sluiten en hem opnieuw op te starten.

Nogmaals, wij zijn tevreden over hoe we dit in zo’n korte tijd samen met jullie hulp hebben kunnen realiseren. Zonder jullie als ouders hadden wij dit niet gekund. Enorm bedankt!

Alleen op Classroom komen vanaf aankomende week alle werkbladen die nodig zijn om de lessen te maken. Het veilig leren lezen en het schrijven kunt u op de link vinden die wij sturen in de weekplanning. Wij zullen u alleen de weekplanning nog via de mail sturen. Op Classroom staan ook leuke extra opdrachten die gericht zijn op het leerproces. U kunt de werkbladen vanuit Classroom downloaden. De extra opdrachten staan bij schoolwerk onder het kopje: Extra.

Aankomende maandag vervallen de videogesprekken vanwege Pasen. De kinderen hebben op deze dag geen school en dus ook geen opdrachten in de weekplanning. Wij wensen u allen een hele fijne dag toe!