Stichting Leerkracht

dinsdag 8 september 2020

Zoals u misschien wel weet werkt het team van De Rietendakschool volgens de werkwijze van Stichting Leerkracht. Dit betekent dat wij niet meer vergaderen. In plaats daarvan werken wij aan doelen via bordsessies en werksessies. De laatste vrijdag van de vakantie hebben de leerkrachten samen doelen opgesteld voor het komende schooljaar. We werken elke periode van 4-6 weken aan een van die doelen. Dit doen wij tijdens de bordsessies. Tijdens de bordsessie schrijven wij acties op om het doel te bereiken. Zo zoeken wij bijvoorbeeld literatuur op, werken de leerkrachten in groepjes samen, kijken leerkrachten bij elkaar in de klas en gaan wij in gesprek met leerlingen en ouders. De acties voeren wij uit tijdens de werksessies of op een ander geschikt moment.

Afgelopen schooljaar hebben wij twee keer een ouderarena gehouden. Dit is ook een onderdeel van Stichting Leerkracht. Tijdens de ouderarena hebben wij geëvalueerd hoe het thuiswerken ging en hoe het ging toen de leerlingen weer naar school gingen. Dit jaar starten wij met de leerlingarena. Uit elke groep worden twee leerlingen gekozen. Deze leerlingen gaan in gesprek met enkele meesters/juffen. De eerste leerlingarena zal gaan over het starten in de nieuwe groep. Elke leerlingarena worden andere leerlingen uitgekozen.

Dit schooljaar gaan wij ook starten met het “bord” in de klas. Elke klas heeft een whitboardje gekregen. Op dit whiteboard werken de kinderen, net als het team, aan doelen. Deze doelen stellen zij met elkaar op. Groep 7/8 is al gestart met het bord voor de leerlingen. Misschien heeft u het op facebook gezien?

Wilt u meer weten over Stichting Leerkracht? Neem gerust contact op met de leerkracht of directie. Wij vertellen u graag hoe wij werken.