Ouderarena

woensdag 19 januari 2022

Op De Rietendakschool houden wij regelmatig ouderarena’s. Helaas hebben ze alleen nog digitaal kunnen plaatsvinden vanwege corona. Tijdens de ouderarena gaan twee teamleden in gesprek met ouders uit verschillende groepen over een bepaald onderwerp. Het team stelt vooraf vragen op zodat de ouders weten waar het gesprek over zal gaan. Over het algemeen wordt er uit elke klas één ouder gevraagd om deel te nemen. De leerkracht vraagt deze ouder contact te zoeken met andere ouders uit de klas zodat de ouder de mening van alle ouders uit de klas kan delen.

Tijdens de ouderarena zijn alle teamleden aanwezig zodat zij horen wat de ouders zeggen. Er zijn slechts 2 teamleden die in gesprek gaan met de ouders. De overige teamleden luisteren mee en schrijven op wat de ouders zeggen. De informatie die wordt opgehaald zal het team gebruiken om de school en het onderwijs te verbeteren. Zo hebben we na de eerste lockdown een ouderarena gehouden over onze werkwijze tijdens de lockdown. De tips die we hebben meegekregen hebben we gebruikt om de volgende lockdown beter in te gaan. Zo ontwikkelen we samen met de ouders het onderwijs en onze school.

Naast de ouderarena hebben wij ook leerlingarena’s. Tijdens de leerlingarena bevragen wij de leerlingen bijvoorbeeld over hun ervaringen op school. Ook de kinderen die deelnemen krijgen vooraf de vragen die het team heeft opgesteld. In de klas wordt de leerlingarena voorbereid zodat de leerlingen die deelnemen de mening van de klas kunnen verwoorden.

Heeft u nog vragen over de ouderarena? Neem gerust contact met ons op.