Nieuwtjes uit groep 7/8

donderdag 14 april 2022

We hebben afgelopen woensdag een enorm fijne en sportieve middag gehad op de voetbalvelden bij Victoria Boys. We hebben met een team van groep 7/8 meegedaan aan het schoolvoetbal. Er zijn mooie doelpunten gevallen. Ook erg fijn om te zien dat we zoveel supporters aan de zijlijn hadden staan! Dankjulliewel daarvoor!

We hebben straks een fijn lang weekend om goed uit te rusten voor de nieuwe week.
In deze laatste week voor de vakantie hebben we onze eindcito en entreetoets.
We hebben alle spulletjes en extraatjes allemaal al klaar liggen voor de kinderen.

Afgelopen woensdag hebben we ook ons schrijversbezoek gehad.
Wat een enthousiaste schrijver was het, alleen leek hij wel gestrand in de middeleeuwen.
We hebben een aantal zwaardtechnieken geleerd en hebben flink met hem gelachen.

De natuurtoets en onze rekentoets hebben we na de meivakantie.
Dit om de druk voor volgende week wat te laten vallen.

De eindfilm van groep 8 schiet ook al erg op!
We gaan na de meivakantie er vanuit dat de tekst er goed in zit.
Dit zodat we na de vakantie kunnen gaan filmen!

Vandaag hebben we een erg gezellige rekenles gehad. Grafieken en tabellen maken met het proeven van paaseitjes. Daarna hebben we een eigen droedel gemaakt met spelling.
We hebben verder nog even fijn tekentijd gehad. Hebben eitje tik gespeeld. En hebben heerlijk met elkaar gegeten!

Agenda:
– Eindcito en entreetoets : 20 en 21 april
– Koningsspelen : vrijdag 22 april
– Meivakantie: maandag 25 april tot en met vrijdag 6 mei

Heeft u nog ergens vragen over of hulp bij nodig, dan hoor ik het graag.
U ontvangt van mij vlak voor/ net in de meivakantie nog weer een nieuwe klassenvideo.

Groetjes,
Juf Naomi