Nieuws van groep 7/8

woensdag 1 december 2021

Het was weer even wennen deze week met al die nieuwe regels maar ik ben erg trots op hoe de kinderen dit oppakken en hoe netjes ermee wordt omgegaan.

Vorige week hebben we nog kunnen genieten van de zwemchallenge en onze Sinterklaas viering.
In de weekvideo heeft u hopelijk een leuk beeld gekregen over wat de leerlingen hebben gedaan bij de Zwemchallenge en een impressie van de surprises bij Sinterklaas.

We gaan de komende weken oefenen met de cito – vraagstelling.
Het huiswerk van de kinderen ziet er daarom iets anders uit dan anders.
Uiteraard bespreken we op de woensdag, bij het meegeven van het huiswerk een aantal opgaven samen. Dit zodat ze weten hoe de oefeningen in elkaar zitten. We gaan door de week in het normale weekrooster ook extra oefenen met de vraagstelling. Het huiswerkhalfuurtje blijft wel gewoon op de donderdag staan.

Komende tijd zijn we voor rekenen en spelling ook bezig voor het werken richting de toetsen van het blok. Met spelling zal de toets over dit hoofdstuk komende vrijdag zijn. Ook rekenen is komende vrijdag en zijn we woensdag en donderdag druk mee bezig geweest om dit in de klas op te pakken en te oefenen wat nog moeilijk is. Met rekenen gaan we na de toets van dit blok nog niet beginnen aan een nieuw blok. We focussen ons op de supertoets. In de supertoets worden een aantal opgaven uit de drie verschillende blokken gepakt en daaruit bestaat de toets. We gaan dit ook samen met de kinderen nog in de klas oefenen op de gebieden die nog moeizaam verlopen.

Met taal zijn we begonnen met een nieuw thema. Voor groep 7 werken we de komende tijd aan het thema : flits. Alles wat te maken heeft met fotografie. Hier zit aan het eind ook nog een leuke foto opdracht aan vast. Groep 8 is met taal begonnen aan het thema: mysteries.

Voor kerst willen we volgende week vrijdag een knutselactiviteit organiseren.
We willen daarom vragen om een wijnglas/ bol glas met voetje mee te laten nemen naar school.
Er wordt deze week een voorbeeldje gemaakt en de leerlingen zullen aan de slag gaan met een leuke creatieve opdracht. Voor versiering etc. wordt gezorgd.

Met de zaakvakken hebben we de laatste les van natuur gehad en krijgen de leerlingen komende week de samenvatting van mee. De toets hebben we pas wat later. Op maandag 13 december.
Met Engels gaan we oefenen met het lezen van teksten/sprookjesverhalen samen. Dit gebeurd klassikaal. Groep 8 heeft hier vorig jaar ook al even mee geoefend.

Verder merk ik dat er erg veel werk gaat zitten in de weekvideo’s en dat ik er een maandoverzicht van ga maken. De leukste dingen van de maand december ontvangt u dan ook in de kerstvakantie van mij.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag!
Vriendelijke groetjes,
Juf Naomi