Nieuws van de kleutergroep

woensdag 22 september 2021

De kleuters hebben de afgelopen weken gewerkt over het thema ‘we gaan naar school’.
We hebben regeltjes en afspraken geoefend, we hebben ontdekt waar alles te vinden is in de klaslokalen en de hal, geleerd wat je moet doen als je gaat schilderen of als je gaat plakken etc etc. De letters i en k zijn aan de orde geweest en de cijfers 1 t/m 6. Leuk om thuis verder mee te oefenen, evenals het tellen van dingen en het eerlijk delen van spullen. Dankzij het mooie weer hebben we nog veel buiten kunnen spelen en dat is voor kleuters (ook voor grotere kinderen ) heel belangrijk. Het buitenspel is toch weer anders dan binnen. De zandbak , de waterpomp, de klimrekken en de fietsjes e.a. materialen uit de schuur zijn zeer geliefd bij ze.
We hebben de eerste muzieklessen gehad van een vakdocent en dat was erg leuk. De lessen kunnen we ook zelf verder oefenen. Ze kennen nu het ‘start en stoplied’, waarbij ze op het tellen tot 10 of 9, 8 etc ritmes en maten oefenen. Het gaat heel spelenderwijs.

De kanjertraining gaat het hele jaar door, maar in de eerste weken is er extra aandacht voor geweest om elkaar te leren kennen en samen vriendjes te worden.  Woensdag is er nog een kanjersportdag geweest met leuke spelletjes om samen te doen.

De kinderen mogen om de beurt in groepjes met juf Linda mee naar de boekenbus die op vrijdagochtend bij de school komt. Ze mogen dan zelf een boekje uitkiezen voor in de klas.
Het volgende thema gaat over beroepen. ‘ Wat wil ik later worden’
Dit is ook het thema van de kinderboekenweek. Ook dan zullen ze een keer op bezoek gaan in de boekenbus waar een boekje voorgelezen gaat worden door ‘de bibliothecaris’.

Groetjes van alle juffen.