Nieuws uit groep 7/8

donderdag 20 april 2023

We hebben deze week alle eindcito en alle entreetoetsformulieren verzameld!
Iedereen heeft erg hard gewerkt en hun best gedaan. De papieren gaan vanmiddag op de post.
Voor groep 8 ontvangen wij de resultaten midden mei, wanneer precies weten wij niet. De resultaten van groep 7 begin juni, ook daarvan geen idee nog wanneer dat precies zal zijn. Ook is de mail voor het schoolkamp van groep 8 eruit. Ik heb gelukkig al veel kinderen die meekomen ? Laat u nog even weten of uw zoon/dochter meekomt op kamp?

Morgen is het koningsontbijt. Denkt iedereen aan een bord/beker/bestek? We mogen uiteraard zo feestelijk en oranje mogelijk naar school komen. Het liedje voor de koningsspelen zit er in ieder geval al goed in!

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We zijn met rekenen begonnen in blok 8. We gaan pas na de meivakantie hiermee verder.

Groep 7 heeft een mail ontvangen voor het fietsexamen en de route daarbij. Ook hebben zij een mail ontvangen over de kinderburgemeester. Mochten hier onduidelijkheden over zijn, dan horen we dat graag.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t  kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn  voornamelijk erg lastig. Maar ook de tegenwoordige tijd stam+t met de uitzonderingen is iets wat nog moeilijk is.

We zijn met taal begonnen in een nieuw thema. Voor groep 8 werken we in het thema televisie. Dit past bij de teksten van Atlantis (en de musical uiteraard). Voor groep 7 werken we aan het thema geluk. De toets hebben we afgelopen vrijdag gemaakt.

Met Atlantis zijn we bijna aan het einde van dit boek. We hebben de vrijdag na de meivakantie de toets en zullen dan alweer starten aan het laatste boek van Atlantis.

Engels: We hebben een nieuw thema gekozen en zijn hiermee al wel begonnen met de eerste les.

Met zaakvakken hebben de leerlingen vragen voor de vragenmuur gemaakt en hun kennis wat ze al weten opgeschreven voor het thema van de wereldoorlogen. Hier gaan we na de meivakantie of volgende week mee starten.

Met Kanjertraining blijven we doorgaan met de pettenkwadrant totdat iedereen is geweest.

We hebben ook een stelling gekozen voor het debat.
Dit zullen we na de meivakantie opstarten.

Musical : Na de vakantie zullen we meerdere momenten in de week bezig zijn met de musical. Meerdere keren met het oefenen van de tekst, maken van de decors en de leerlingen krijgen een planning voor wanneer wij verwachten dat zij de scénes kennen. We zijn ook druk bezig met de locatie waar we de musical opvoeren. Dit is bijna helemaal rond, zodat we ook op een echt podium kunnen opvoeren. U kunt er vast rekening mee houden dat het niet op school gehouden wordt, de datum van de afscheidsavond en dus de musical is woensdag 5 juli. Dit was dan voor hun de laatste schooldag. De exacte tijd en locatie ontvangt u dus nog.

Agenda:
– Vrijdag 20 april: koningsspelen en koningsontbijt
– Meivakantie : 22 april tot en met 7 mei

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.
Maar bovenal wensen we jullie na al dat harde werken:
EEN FIJNE VAKANTIE!

Groetjes,