Nieuws uit groep 7/8

donderdag 13 april 2023

We zijn deze week bezig met de laatste voorbereidingen voor de entreetoets en de eindcito van volgende week. Ook is de mail voor het schoolkamp van groep 8 eruit. Ik heb gelukkig al veel kinderen die meekomen ? Laat u nog even weten of uw zoon/dochter meekomt op kamp?

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We zijn met rekenen begonnen in blok 8. We gaan pas na de meivakantie hiermee verder aangezien we volgende week een drukke week hebben.

Eind deze week kan ik de leerlingen van groep 7 opgeven voor het fietsexamen. De route zal dan ook bekend worden en de datum zal ik dan ook met u als ouder kunnen delen.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t  kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn  voornamelijk erg lastig. Maar ook de tegenwoordige tijd stam+t met de uitzonderingen is iets wat nog moeilijk is.

We zijn met taal begonnen in een nieuw thema. Voor groep 8 werken we in het thema televisie. Dit past bij de teksten van Atlantis (en de musical uiteraard). Voor groep 7 werken we aan het thema geluk. Komende week hebben we hierin flink geoefend voor de woordenschat. De toets hebben we aanstaande maandag.

Met Atlantis zijn we bijna aan het einde van dit boek. We hebben de vrijdag na de meivakantie de toets en zullen dan alweer starten aan het laatste boek van Atlantis.

Engels: We hebben een nieuw thema gekozen en zijn hiermee vandaag begonnen in les 1.

Met zaakvakken hebben de leerlingen vragen voor de vragenmuur gemaakt en hun kennis wat ze al weten opgeschreven voor het thema van de wereldoorlogen. Hier gaan we na de meivakantie of volgende week mee starten.

Met Kanjertraining blijven we doorgaan met de pettenkwadrant totdat iedereen is geweest.

We hebben vandaag ook een stelling gekozen voor het debat.
Dit zullen we na de meivakantie opstarten.

De kinderen krijgen volgende week geen huiswerk mee. Dit omdat we een vakantie ingaan en we in de week van de entreetoets en eindcito zitten, wordt het anders wel een beetje fanatiek druk.

Agenda:
– Dinsdag 18 en woensdag 19 april: EINDCITO en ENTREETOETS
– Vrijdag 20 april: koningsspelen en koningsontbijt

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.

Groetjes,
De juffen van groep 7/8